בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד, התייחס שר החוץ יאיר לפיד למתיחות הביטחונית מול איראן: "ארגוני הבטחון הישראלים, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, כולנו שותפים בשבועות האחרונים למאמץ אדיר שהציל חיי ישראלים. חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו. אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומיידית".

שר החוץ פנה לישראלים הנופשים בטורקיה ואמר: "אם תכננתם טיסה לאיסטנבול – תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם, ואת החיים של היקרים לכם. תקשיבו להנחיות שאנחנו מוציאים, אנחנו מעדכנים את ההנחיות כל הזמן בהתאם להערכת המצב. אני מבקש להודות מפה לממשלת תורכיה על המאמץ שהם משקיעים להגנה על חיי אזרחים ישראלים.  התיירות לתורכיה חשובה לשתי המדינות, אבל גם הם מבינים שיש סיכונים שאסור לקחת".

לאחר מכן, שלח מסר תקיף לאיראנים: "מי שיפגע בישראלים לא ינקה. ידה הארוכה של ישראל תשיג אותו לא משנה איפה הוא יהיה. אנחנו מקווים ומאמינים שהאזהרה הזו לא תהיה לטווח ארוך. זוהי עונת התיירות, ונעשה כל מאמץ להביא תוך זמן קצר לרגיעה ביטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לתורכיה ולהנות מכל מה שיש לה להציע .עד אז, האזהרה בעינה עומדת ואני קורא לכל מי שתכנן טיסה למצוא יעדים אחרים".

בתוך כך, בכיר ישראלי מסר כי ישראל עדכנה את טורקיה מראש בהודעתו הצפויה של לפיד. הטורקים לא הביעו ה תנגדות, הם מודעים היטב למצב ולוקחים אותו ברצינות, כך נאמר לברק רביד בוואלה!