תחקיר משטרת ישראל העוסק בהתנהלותה בלווית העיתונאית שירין אבו עאקלה סוכם והוצג למפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי. לאחר הצגת התחקיר מסר שבתאי כי "אי אפשר להישאר אדישים לתמונות הקשות וחובה עלינו לתחקר בכדי שאירועים רגישים כמו אלה, לא יופרעו באלימות מצד פורעים ויכבדו את המעמד".  

עוד הוסיף המפכ"ל כי "בהנחייתי, תחקרה המשטרה את אופן התנהלות הכוחות בשטח, במטרה להפיק לקחים ולשפר את ההתנהלות המבצעית באירועים דומים בעתיד.  אני סומך את ידיי על שוטרי משטרת ישראל, שימשיכו לעשות עבודתם נאמנה למען ביטחון הציבור כולו". נציין כי ממצאי התחקיר הוצגו גם לשר לביטחון פנים עמר בר לב.

כזכור, עם תחילת מסע הלוויה, החלו עימותים בין הכוחות לבין המשתתפים שנשאו את ארון הקבורה. במהלך העימותים, ארון קבורתה של העיתונאית כמעט והופל.עוד קודם, החלו מאות להפר את הסדר הציבורי, התקהלו מחוץ לבית החולים הצרפתי בשייח׳ ג׳ראח והחלו לקרוא קריאות הסתה לאומניות. קצין משטרה שהיה במקום כרז והזהיר את ההמון בטרם נקיטת פעולות אכיפה. לקראת יציאת ארון הקבורה מבית החולים, החלו ידויי אבנים לעבר השוטרים מרחבת בית החולים הצרפתי, והשוטרים נאלצו לפעול במקום לפיזור מפרי הסדר.