לוחמי סיירת גולני סיכלו הלילה (בין חמישי לשישי) חוליית מחבלים מג'נין, כחלק מפעילות לאיתור אמל"ח בשני מוקדים בעיר. בפעילות, לוחמי סיירת גולני זיהו רכב חשוד שעמד בצד הדרך. 

מתוך הרכב נפתח ירי לעבר הלוחמים, שחתרו למגע וסיכלו את שלושת המחבלים שירו לעברם. בסריקות ברכב לאחר ההתקלות אותרו שני רובי M-16, נשק מסוג קרלו, מחסניות ואפוד. בתיעוד מהמקום נראים מושבי הרכב בו נסעו הפלסטינים ספוגים בדם. עוד נראית השמשה האחורית מנופצת כשהיא מחוררת בכדורים.

הנשקים שנתפסו ברכב המחבלים בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
הנשקים שנתפסו ברכב המחבלים בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

פעילות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

פעילות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

עוד קודם לכן, ביעד הראשון אליו הגיעו לוחמי גולני, זוהה ירי מסיבי והשלכת מטענים, הלוחמים הגיבו בירי. 

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, הגיב לחיסול בג'נין: "ההתנקשות הפחדנית שהכיבוש ביצע נגד קבוצת צעירים בג'נין עם שחר היום רק תגביר את הנחישות של עמנו להתנגד לכיבוש, והוא ישלם את המחיר עבור הפשעים שלו. הדם הטהור הזה מייצג דלק להתקוממות ולמהפכה של עמנו נגד הכיבוש. אנו קוראים להסלמה של ההתנגדות על כל צורותיה ולהתעמת עם פשעי הכיבוש, ושפיכות דמים תהווה נקודת מפנה בהתמודדות עם הכיבוש באזורי הגדה השונים".

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי התייחס הבוקר בטקס סיום שנת הפעילות של עמותת אחריי!, לפעילות צה"ל בג'נין הלילה ואמר: "בזמן שאתם צעדתם במסע המסכם הלילה והלכתם דרך ארוכה, חיילי גולני צעדו במספר כוחות במרחב גזרת ג׳נין לעוד לילה של מעצרים. אחד הכוחות זיהה רכב חשוד ונוצרה היתקלות בהובלה של מפקדים לפנים והתבצע סיכול של חוליית טרור".

הרמטכל אביב כוכבי בטקס אחריי, דובר צהל

"אין מדינה כמו מדינת ישראל שמתמודדת עם מספר רב של אויבים ופועלת במקביל לסיכול פעילויות טרור, ובדיוק מסיבה זו צריך את מיטב האנשים בתפקידי הלחימה. קו ההגנה הראשון שלנו הם הלוחמים. הלוחמה היא לא רק תרומה אלא גם סיכון ומי שתורם צריך שהמדינה תעריך את זה", ציין.