המתיחות הביטחונית מול איראן: במערכת הביטחון מעריכים כי חוליות טרור איראניות ינסו לבצע פיגוע נגד ישראלים ביממה הקרובה, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 12. עוד עולה כי חוליות הטרור פועלות לצד טורקים מקומיים שגויסו, ומי שעומד מאחורי ניסיונות הפגיעה בישראלים, הוא חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה.

בתוך כך, גורמי הביטחון, בידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט, ערכו היום הערכת מצב בנוגע למתיחות הביטחונית. בהערכת המצב עלה כי העסק נמצא בנקודת רתיחה גבוהה, כאשר החוליות האיראניות בשטח ממשיכות במוטיבציה מוגברת לפגוע בישראלים. עם זאת, נראה כי ישנה נואשות בקרב אותם גורמי טרור, העלולה לגרום למאמצים מוגברים בניסיונות הפגיעה, ולכן כל האופציות על השולחן. בנוסף, עולה החשש כי גורמי טרור ינסו לפרוץ לחדרים של ישראלים בבתי המלון באיסטנבול וכן, לפגוע במקומות ריכוז של ישראלים.

שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

בתוך כך, אזהרת המסע לאיסטנבול נשארת על רמה 4, כאשר בשאר המדינה היא ברמה 3. במקביל, נראה כי אזהרת המסע של המטה לביטחון לאומי, מראה את אותותיה, כאשר בעיר ישנם כיום כ-3,000 ישראלים, לעומת 5,000 לפני מספר ימים.

כזכור, המל"ל פרסם הנחיות לישראלים שבחרו להישאר בטורקיה, למרות אזהרת המסע. במל"ל ביקשו, בין היתר, מן האזרחים הישראלים שבטורקיה, להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים של ישראל. כמו כן, לכל אורך השהות, יש לשמור על קשר עם קרובי משפחה בארץ אשר יוכלו לסייע באיתורם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות. 

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

עוד המליצו במטה לביטחון לאומי להסיר סממנים ישראלים, לרבות פרטי לבוש ואביזרים נלווים (כגון תיקים), להימנע משהייה במקומות המזוהים כ"ריכוזי ישראלים" לרבות מסעדות, בתי מלון ואתרי בילוי.  בנוסף, ביקשו מן הישראלים לגלות חשדנות מיוחדת ולהימנע מהצעות אטרקטיביות והזדמנויות עסקיות או תיירותיות (כגון: מדריכי טיולים וטיולים מאורגנים) אשר עשויות לשמש לפגיעה בתיירים ישראלים, בדגש על הצעות המתפרסמות ברשתות החברתיות. 

אזהרה נוספות נגעה לאמצעי התחבורה, בדגש בנסיעה במוניות. במל"ל הדגישו כי יש להקפיד על בחירת אמצעי התחבורה השונים ולהימנע משימוש בנסיעה אקראית בכלי רכב. כמו כן, הישראלים התבקשו לגלות ערנות בכל זמן השהייה במלון ובמיוחד להקפיד על נעילת דלת החדר בכל זמן השהייה בו.