המתיחות הביטחונית בדרום הארץ עלתה מדרגה הבוקר (שבת) לאחר שזוהה שיגור רקטה לעבר אשקלון, שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. מספר שעות לאחר מכן, כוחות צה"ל תקפו יעדים ברצועת עזה, כאשר בין היעדים היו עמדות חמאס וסדנאות לייצור אמצעי לחימה.

בתוך כך, אחד מיעדי התקיפה הייתה עמדה חדשה שהקים ארגון הטרור, מטרים ספורים מגדר המערכת ומיישובי עוטף עזה. העמדה הטרידה זה זמן רב את התושבים באזור שסיפרו על החשש הביטחוני בעקבותיו. בעקבות כך, צה"ל תקף את העמדה, פגע וגרם לנזקים משמעותיים. עם זאת, מספר שעות לאחר התקיפה, פעילי חמאס טיפסו עליה ותלו בראשה את דגל הארגון.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על האירוע ואמר: "השיקום המהיר של העמדה על ידי גדודי אל-קסאם, שולחים מסר והצהרה לכיבוש הישראלי. על הנכונות של ההתנגדות לבנות ולפתח את אתגריה ויכולתיה למרות כל הקשיים".

כאמור, חיל האוויר תקף יעדים ברצועה לאחר שיגור הרקטה לאשקלון. זאת, כיממה לאחר בלון התצפית הצה"לי שהתרסק ברצועה ונלקח על ידי אנשי חמאס. בעקבות כך, התרעה הופעלה ביישומון ובשטח פתוח באזור מעבר ארז, כתוצאה מירי הרחקה של כוחות צה"ל. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיאהב", ציטטה גורם ברצועה, שהדגיש כי "ההתנגדות הפלסטינית השתלטה על בלון צבאי ישראלי שנפל באזור בית חנאון בצפון הרצוע. הבלון מצויד במצלמת ריגול בחדות גבוהה".

חמושים של ארגון חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)
חמושים של ארגון חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)

מוקדם יותר, פאוזי ברהום, שלח מסר מאיים לישראל ואמר: "יש לחזק ולהסלים את רוח הג'יהאד בכל זירות האזור". ברהום הדגיש כי אמר כי "הלוחמים בשטח התעמתו עם הכוח הישראלי שניסה לחדור מזרחית לבית חאנון בצפון רצועת עזה, וההתנגדות הצליחה לשלוט בבלון התצפית, זהו מעשה גבורה אמיץ". ברהום הדגיש כי "המעשה משקף את החשיבות והיעילות של פרקטיקת ההתנגדות בשטח כדי לקבוע את כללי העיסוק במטרה להגן על עמנו".

כזכור, לפני כחודש, צה"ל עדכן כי כלי טיס חשוד זוהה במרחב האווירי שמעל שטח רצועת עזה ויורט הכלי יורט על ידי לוחמי ההגנה אווירית. עוד נמסר מהצבא כי "הכלי לא חצה לשטח ישראל והיה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע". אירוע דומה התרחש כמה ימים קודם לכן, כאשר הופל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל.