המתיחות הביטחונית מול איראן: שיתוף הפעולה המשמעותי בין כוחות הביטחון הישראלים והמודיעין הטורקי הביא לכך שחוליות הטרור האיראניות לא הצליחו עד כה לפגוע בישראלים. גורמי ביטחון מסרו שהישראלים שהקשיבו להנחיות ונשארו בחדרים בבתי המלון, הצילו את חייהם, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 12. עוד דווח כי לא היה מדובר בניסיון אחד, אלא בשורה של ניסיונות לפיגוע.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס למצב המתוח באיסטנבול ואמר: "אני קורא לכלל הישראלים הנמצאים בטורקיה להישמע להנחיות גורמי הביטחון. ישראל פועלת לסיכול הניסיונות האיראנים לבצע פיגוע, ונערכת להגיב בעוצמה מול כל פגיעה באזרחי ישראל - בכל מקום". אמש, גורמי הביטחון הרלוונטיים, בידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט, ערכו הערכת מצב לגבי ביטחונם של הישראלים בטורקיה.

שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

נראה כי ישנה נואשות בקרב אותם גורמי טרור, העלולה לגרום למאמצים מוגברים בניסיונות הפגיעה, ולכן כל האופציות על השולחן. בנוסף, עלה החשש כי גורמי טרור ינסו לפרוץ לחדרים של ישראלים בבתי המלון באיסטנבול וכן, לפגוע במקומות ריכוז של ישראלים. יחד עם זאת, אזהרת המסע לאיסטנבול נשארת על רמה 4, כאשר בשאר המדינה היא ברמה 3.

במקביל, נראה כי אזהרת המסע של המטה לביטחון לאומי, מראה את אותותיה, כאשר בעיר ישנם כיום כ-3,000 ישראלים, לעומת 5,000 לפני מספר ימים. כזכור, המל"ל פרסם הנחיות לישראלים שבחרו להישאר בטורקיה, למרות אזהרת המסע. במל"ל ביקשו, בין היתר, מן האזרחים הישראלים שבטורקיה, להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים של ישראל. כמו כן, לכל אורך השהות, יש לשמור על קשר עם קרובי משפחה בארץ אשר יוכלו לסייע באיתורם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות.