מוריה סוויסה, ששהתה באיסטנבול, שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וגיא פלג ב-103FM על ההתרעות מפני פיגוע איראני בבירה הטורקית וסיפרה כי למרות שבשבוע שעבר לא התרגשה מאזהרת המסע והחליטה להישאר באיסטנבול, היא מתחרטת על קלות הראש שהפגינה ואף נתקלה באיראנים שניסו להתקרב אליה בשטח: "פנה אליי גבר בשוק, המוכר אמר לנו, 'תיזהרו, הוא איראני', וקיבלנו פחד. אחר כך יצאנו לחמאם וכשחזרנו למלון חיכו לנו איראנים - פחד אימים, הרגשנו שהולכים לרצוח אותנו באותו ערב". 

בפתח דבריה סיפרה סוויסה: "ברוך השם שאנחנו אחרי כל הפחד וכל מה שעברנו. כמו שאמרתי בשידור וצחקתי על התקשורת ואמרתי שאלך לשווקים ואמשיך לטייל ואעשה חיים וזה מה שעשיתי. הלכתי לשוק ופנה אליי בחור שלא נראה ערבי או איראני, נכנס אחרינו לחנות ואמר 'אתם מישראל? גם אני', ישר הוא ידע. לא חשדנו ואמרנו שכן, ואחרי כמה שניות נהיה לו מבטא של ערבי. איראני" .

"הוא דיבר עברית לגמרי. הם לא נראים מחבלים ולא נראים ערבים. בעל החנות הוא טורקי, דיברנו איתו, והוא קלט שזה איראני, הוא צעק עליו ואמר לו ללכת. אחרי זה אמר לי האיראני שהמוכר גזען. הטורקי אמר שהוא איראני וקיבלנו פחד של החיים. המוכר הטורקי אמר שהם יודעים מה קורה לישראל. הוא אמר 'תישארו כמה דקות עד שיילך'".

"חזרנו למלון וחיכו לנו 4 איראנים, אנו שומעים שהם שוכרים חדר במלון שלנו, קיבלנו פחד, אמרנו שאנו לא עולים עד שהם עלו. הסתכלו עלינו במבט ממש אכזרי ובטוח שדיברו עלינו כי הסתכלו עלינו. בעל המלון שאל אותם והם אמרו איראן. עלינו לקומה 4 והחלטנו שאנו עולות קומה ברגל, סגרנו את החדר, התחלנו לפחד. בסופו של דבר החלטנו שאנו יוצאות שוב, ממש שטות גמורה". 

"הלכנו לעשות חמאם כי שילמנו מראש, ברגע האחרון עשר דקות לפני התור החלטנו שאנחנו הולכות ומה שיהיה יהיה. עוד שטות גמורה לחלוטין. יצאנו וחזרנו בערך ב-01:30 שתיים בלילה וחיכו לנו מחוץ למלון 3 איראנים. נכנסנו למלון והם נכנסו אחרינו בלי לחשוב פעמיים.

"היינו אדומות, רעדנו מפחד, בעל המלון לא הבין למה אנחנו לא עולות לחדר. זה היה חצי שעה של פחד אימים. עלו שניים ואחד נשאר, וזה שנשאר - הרגשנו שהוא הולך לרצוח אותנו באותו ערב. ירדו סלעים במעלית השנייה, לא הבנו מה זה האבנים האלה בתוך המעלית, ראינו את בעל המעלית אוסף שקית עם מלא אבנים". 

בסוף דבריה סיפרה סוויסה כי היא מתחרטת על כך שלא לקחה ברצינות את אזהרת המסע: "אני לוקחת את כל הדברים אמרתי ואני מצטערת ממש, זה שבחרתי להתראיין שוב, אמרתי למה לא מראים את האדם שניסו לחטוף וזה חזר אליי כמו שצריך, חזרתי לארץ ואני מסתכלת כל פעם לצדדים שאולי יעקבו אליי עד ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm