הסערה סביב מותה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו-עאקלה, מסרבת לרדת מסדר היום הפלסטיני. בעוד שבישראל דורשים מהרשות הפלסטינית שתמסור את הקליע שהרג את העיתונאית ולקיים חקירה משותפת, הפלסטינים מצדם ממשיכים להתנגד. בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הצהיר היום (ראשון) כי "אנו דורשים מישראל שתעביר אלינו את הנשק ממנו היא נהרגה".

במהלך טקס הזיכרון לכתבת, בנוכחות משפחתה, המשיך בקו התקיף שמתנגד לחקירה המשותפת ואמר: "סירבנו לבצע זאת, כי מי שפוגע בהיסטוריה וגונב אדמה ואת המולדת שלנו, מסוגל לזייף גם את הסיפור הזה, ולכן אנחנו לא סומכים עליהם. סירבו לחקירה ומסרבים למסור את הקליע. להפך, אנו דורשים את מסירת הנשק שהרג אותה".

חילופי האש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין, קרדיט רשתות ערביות

אשתייה הוסיף כי "האם ישראל צריכה הוכחה לכך שהיא מדינה פלילית? מה קרה בג'נין אתמול ומה קורה בכל מקום בו ישראל מבצעת את פשעיה. ישראל היא יישות קולוניאלית הבנויה על חורבות בתינו, אבל העם שלנו ינצח ביציבותו ובכח הרצון. שירין היא קדושה ותהיה העדות בבית הדין הפלילי בהאג לפשעי הכיבוש".

לדבריו, "שירין שירתה את פלסטין בחייה ובמות הקדושים שלה. שירין הייתה החוליה המקשרת בין מחנה הפליטים בג'נין, ירושלים, עזה, פלסטין והעולם כולו. היא ראתה בעיניה את מה שראינו ממנה. מבעד לעדשותיה היא הייתה אייקון ירושלמי, עיתונאית פלסטינית שעבדה בתחנת תקשורת חשובה. היא הייתה יצירתית ומחויבת לתמונת המצב של פלסטין בעולם. אי הענשת ישראל תגרום להרג של אנשים נוספים, ביניהם נשים וקשישים".

מפגינות בחברון עם תמונתה של שירין אבו עאקלה (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)
מפגינות בחברון עם תמונתה של שירין אבו עאקלה (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)

בהמשך, סגן יו"ר תנועת הפת"ל, מחמוד אלעאלול, אמר: "הפשעים נגד העם הפלסטיני לא יישארו ללא עונש", והאשים כי "הכיבוש אחראי על מותו של אבו-עאקלה כדי למנוע את שידוריה ולחשוף את האמת ואת הפרקטיקות של פשעי המלחמה, האפליה הגזעית והאפרטהייד". אלעאלול הוסיף כי "החקירות הפליליות של הפלסטינים הן שקופות ומקצועיות ומבוצעות על ידי הפרקליטות וגורמי הביטחון והמשפט".

כזכור, שירין אבו-עאקלה נהרגה במהלך פעילות של כוחות צה"ל במחנה הפליטים בג'נין בחודש מאי האחרון. במהלך הפעילות, התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון למחלבלים. דובר צה"ל התייחס ואמר כי "מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה". מותה של העיתונאית הבכירה הוביל, כאמור, לקרב גרסאות בין ישראל לבין הפלסטינים. בתיעוד שהופץ זמן קצר לאחר האירוע, וצבר תאוצה ברשתות החברתיות, נשמעים המתפרעים הפלסטינים כשהם צועקים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה".