חיל האוויר יציין היום (חמישי) את סיומו של קורס טיס מספר 184 בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרים. הטקס nתקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומשפחות הבוגרים.

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג: "הטקס היום עומד בסימן 40 שנה למלחמת שלום הגליל, בשנים שאחרי מלחמת יום הכיפור, חיל האוויר הוביל את צה"ל בתהליכי שיקום, הפיק את לקחיו כך שמלחמת שלום הגליל חיל האוויר הגיע אליה מדויק יותר ומוכן יותר".

הנשיא פנה בדבריו לראש הממשלה היוצא, הודה לו על השנה החולפת ואמר כי "בשבוע הבא אתה עתיד לסיים את תפקידך, יהיו לך עוד הזדמנויות רבות להיפרד ממני, שיתפנו פעולה יחדיו למען בטחון ישראל בהערכה הדדית וחברות כשטובת המדינה תמיד לנגד עיניך ועל כך תודתי הגדולה".

עוד הוסיף הנשיא: "בטחון אזרחי מדינת ישראל עומד למבחן, אתגרים רבים לפנינו, איראן שולחת זרועות של טרור לתוך ישראל, לגבולותינו, וגם למדינות אחרות, אין אף מדינה בעולם שהייתה נותנת לאזרחיה החפים מפשע להיות מאוימים בשל זהותם. התבשרנו היום על ניסיונות לחטוף ישראלים, וזרועות הבטחון של ישראל פועלות 24/7 בפעולות סיכול. אני מזהיר את כל מי שחושב לנסות אותנו, איננו עומדים בחיבוק ידיים מול האיומים, אנו שומרים על חופש הפעולה שלנו ומבטיחים את האינטרסים הבטחוניים, ידינו הארוכה תגיע לכל מי שנבחר בו".

ראש הממשלה נפתלי בנט פתח את דבריו במסר לבוגרי קורס הטיס: "האחריות שתיפול על כתפיכם תכריח אתכם להתרומם מעל מניין שנותיכם. בכל מדינה אחרת צעירים בגיל שלכם חוגגים במסיבות בקולג', ואתם הולכים לקחת אחריות, לצאת למשימות מורכבות במקומות קרובים ורחוקים. אין לכם ברירה, תצטרכו להתבגר מהר".

"בעוד מספר ימים אני אעביר את מקל השליחים, אני מעביר מדינה חזקה ובטוחה ושקטה בגבולות, אויבנו יודעים היטב שאנו נגיע לכל פינה בעולם כדי לשמור על בטחון אזרחינו. מי שזומם לפגוע בנו כאן בביתינו ישא במחיר כבד בביתו שלו", הוסיף רה"מ.

עוד הוא טען כי "בכל פעם שאישרתי תקיפה אווירית של טייסי חיל האוויר או תקיפה קרקעית של חיילי צה"ל או ימ"מ ידעתי שיש על מי לסמוך,עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, למענכם העם האהוב שלי".

ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט (צילום: צילום מסך)
ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט (צילום: צילום מסך)