אל"מ מיל' משה טל, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ה-103FM. הוא התייחס להודעה החריגה של החמאס כי מצבו הרפואי של אחד השבויים בעזה התדרדר והעריך כיצד ישראל צריכה לנהוג.

"אני הייתי מציע לקחת את ההודעה ברצינות", אמר טל בפתח הריאיון, "אני רואה בזה קריאת השכמה לממשלת ישראל ולכולנו על כך שיש שני ישראלים ששמונה שנים שם חולים ללא טיפול תרופתי, ובמצבם אכן יכולה להיות הידרדרות. ככל הידוע אין טיפול רפואי שהשניים הללו מקבלים. לא ניכנס פה לצנעת הפרט של שניהם, אך אחרי שמונה שנים של טיפול תרופתי הם יכולים להידרדר גם גופנית. אני חושב שזו גם הנחת העבודה". 

"אנו לא יודעים באיזה מצב הם נתפסו, אנחנו מדברים על ארגון טרור די ציני ואכזרי", הוסיף, "יכול להיות שזו באמת לוחמה פסיכולוגית, והדבר השני שהוא אינסטינקט שלי שזה עניין רציני, היו הודעות מאז צוק איתן שכן התבררו כלוחמה פסיכולוגית, או שחמאס ינסה דווקא להדביק את העניין לאחד החיילים כדי לרדת מהעץ שהם בחיים, הוא משדר לפחות לציבור שלו שלפחות אחד החיילים בחיים, אנחנו יודעים שלא". 

לאחר מכן אמר טל: "ממשלת מעבר או לא ממשלת מעבר, אם תהיה יוזמה מצד ישראל והגיע הזמן שננקוט כזו ולא תיגרר אחרי חמאס תהיה אפשרות להציל חיים ולהחזיר שבויים, אני חושב שתהיה לזה תמיכה גם בממשלת מעבר. יוזמה זה אומר שצריכים להניח על השולחן הצעה ולהשתמש בכלים שעוד לא השתמשנו. אמרו שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, ואכן חמאס קיבל לא מעט תופינים בשנה הזו, כמו יציאה של אלפי עובדים מרצועת עזה לישראל, זה מראה שיש כלים שאפשר להשתמש בהם כדי להיות בצד היוזם של החזרת השבויים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM