בדרך לעסקת שבויים? אתר אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח הערב (שלישי) כי בחמאס מוכנים לקיים עם ישראל עסקת שבויים הומניטרית דחופה. על פי הדיווח, הארגון שלחו מסר למתווכים בינלאומיים, כי הוא מוכן לשחרורו של הישאם א-סייד, האזרח הישראלי אשר מוחזק בשבי החמאס מזה שבע שנים, בתמורה לשחרורם של אסירים פלסטינים חולים בכלא הישראלי.

הדיווח מגיע כמה שעות בלבד, לאחר פרסום הסרטון, בו נראה א-סייד שוכב במיטתו עם מסכת חמצן על פניו. זאת, פחות מיממה לאחר שטענו כי חלה הידרדרות במצבו הרפואי של אחד השבויים הישראלים המוחזקים בעזה.

מוקדם יותר, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לסרטון שהפיץ חמאס ואמר: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים".

אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)
אברה מנגיסטו, אורון שאול, הדר גולדין (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה)

"בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי. הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן. חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות", הוסיף.

עוד אמר, כי הוא "קורא לקהילה הבינלאומית, כולל ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום הבינלאומי והארגונים העוסקים בפגועי נפש, לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית ולדרוש ממנו לפעול על פי הדין הבינלאומי ולשחרר את האזרחים ואת הגופות שהוא מחזיק.  מדינת ישראל תמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להחזיר את חיילי צהל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי החמאס".