ד"ר רז צימט, המכון למחקרי ביטחון לאומי, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לחיסולים האחרונים במשמרות המהפכה והסביר האם לטענתו יכולה להיות השפעה על ניסיונות איראן להוציא לפועל פעולות טרור נגד ישראלים.

"לא צריך להיות מומחה לא לאיראן ולא למודיעין ולא לריגול כדי להבין שבשנה האחרונה האיראנים ספגו מהלומות וכישלונות דיי רציניים", אמר ד"ר צימט בפתח הריאיון, "אם אני מפקד משמרות המהפכה או ראש ארגון המודיעין של המשמרות, בהחלט צריך להיות מוטרד ולהפיק לקחים מרצף הכישלונות, האירועים והחיסולים וכל מה שמיוחס לישראל".

"הסיבה שאני קצת פחות נרגש מהדיווחים על רעידת אדמה במשמרות המהפכה, נובעת מכך שבסופו של דבר היחיד שבאמת אפשר לומר שהועבר מתפקידו בנסיבות לא טבעיות זה ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה. הוא בן אדם יקר ללב מעטים ששימש בתפקידו הבכיר הזה מאז 2009, ואחרי 13 שנים בצל הכישלונות והמון יריבים שהוא צבר מבית העבירו אותו מתפקידו", הוסיף.

לאחר מכן ציין ד"ר צימט כי "ראש ארגון המודיעין שהודח מתפקידו הוחלף על ידי מקבילו במשמרות המפכה, בחור אחר ששימש כראש הארגון לריגול נגדי. אני תוהה אם יש אכן סוכנים ישראלים בלב הממסד הביטחוני המודיעיני האיראני, האם יכול להיות שמי שאחראי לסיכול ריגול ימונה כראש ארגון המודיעין של משמרות המפכה. רעידת אדמה? הייתי נזהר בקביעות האלה".

"אני לא בטוח שבשנה האחרונה אפשר כבר להפיק לקחים ברמה האסטרטגית", טען ד"ר צימט, "בסוף, אתה שואל את עצמך, ותהליכים כאלו אתה צריך לראות אותם לאורך זמן, רק היום אנחנו מתחילים להעריך בצורה יותר אינטליגנטית את השפעת חיסול סולימאני. האם בסופו של דבר אותו ראש ארגון חדש של מודיעין יצעיד את ארגון המודיעין של משמרות המהפכה להצלחות פנומנליות? קשה לומר. האם החיסולים האלו בסוף באמת יעכבו את פעילויות הטרור האיראניות? אני קצת סקפטי, בסוף מדובר במדינה, לא בארגון טרור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM