שני אזרחים וקצין בכיר בצה"ל נפצעו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) בפיגוע ירי במתחם קבר יוסף. במהלך כניסת מאות מתפללים למתחם הקבר שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נפתחה אש על ידי מחבלים חמושים, שגרמה לפציעתם של שני אזרחים. מדובר צה"ל נמסר כי לוחמים השיבו באש לעבר מקורות הירי. 

בנוסף, מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אל"ם רועי צוויג, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפגע ככל הנראה מרסיס ומוגדר באורח קל. כוחות צה"ל פינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לעיר שכם.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהיה אחד הנכנסים למתחם הקבר הלילה, אמר: "ראינו בשידור חי את האלימות והברבריות של ה'רשות הפלסטינית', שיורים במתפללים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום. אנחנו עם ישראל, מתמודדים מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, ואנחנו ננצח אותה".

"אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל, את מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, את כל האזרחים שהגיעו לקבר להתפלל, אנחנו נחזור לקבר יוסף בצורה מלאה, רק צה"ל מסוגל לשמור על המקום הזה, פיגועים מתאפשרים כי הממשלה לא נותנת לצה"ל לחזור לקבר יוסף כפי שמוסרי וכפי שנדרש. יש לי הודעה למי שחושב שיבריחו את עם הנצח ברובים וטרור: אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף, אנחנו נמשיך להגיע לקברו של יוסף אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ואנחנו ננצח את הטרור הברברי של ה'רשות הפלסטינית'.

תיעוד פיגוע הירי בקבר יוסף (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, לוחמי צה״ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים, בין היתר בכפרים קרוואת בני חסן, דיר אבו משעל, אבו שחידם, עראבה וענבתא. במהלך הלילה נעצרו 12 מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. כאמור, בפעילות לוחמי צה"ל בכפר נעלין שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, נעצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בנוסף פעלו הכוחות בכפר ג'מעין שבגזרת החטיבה להחרמת כספי טרור.

במקביל, הכוחות פעלו במחנה הפליטים אל עמרי שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ועצרו מבוקש אחד החשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות וכן נשמעו קולות ירי במרחב. כמו כן, הכוחות פעלו בכפרים ג'בע וא-רם שבגזרת החטיבה ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במסגרת פעילות הכוחות בכפרים עבידיה וג'בל מוואלח שבמרחב החטיבה המרחבית עציון, תפסו הכוחות מספר אמצעי לחימה שכללו בין היתר נשק מסוג איירסופט.

בצילום בכתבה נעשה שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]