החשד לפיגוע בגבעת שמואל: חשוד פלסטיני נעצר בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל בחשד למעורבות באירוע הדקירה אתמול, כך הותר הערב (רביעי) לפרסום. החשוד הועבר לחקירת שב"כ. כמו כן, מתחזק החשד כי החשוד תקף באמצעות גרזן. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, מסר: "אני מברך על תפיסת המפגע באירוע  הדקירה אמש. משטרת ישראל פעלה באחריות מרגע היוודע האירוע. כרשות אנחנו מחוייבים לעשות הכל בכדי למגר את תופעת השב"חים ואנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט במדיניות תקיפה למיגור תופעה זו שהינה סכנה קיומית שלא נסכים איתה. אנו שולחים איחולי החלמה לפצוע ומתפללים כי נדע רק שקט ושלווה בעירנו ובארץ כולה".

ח"כ איתמר בן גביר: "מוזר שכולם ידעו שמדובר בפיגוע ורק במשטרה היססו והשתיקו את האירוע. כוחות הביטחון היו צריכים לחסל את המחבל ולמנוע ממנו להנות מכלא בתנאי הכל כלול, רק כך ניצור הרתעה מול הפורעים ונמנע סיכון מיותר ופגיעה בחייהם של לוחמים בשטח".

זירת האירוע בגבעת שמואל (צילום: אבשלום ששוני)
זירת האירוע בגבעת שמואל (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, אתמול בשעות הבוקר גבר בן 47 פונה בית החולים במצב קשה, לאחר שלטענתו נדקר על ידי גבר ערבי שחלף על פניו בגשר מעל כביש 4. כוחות משטרה הגיעו למקום וכעת החיפושים מתמקדים באזור בני ברק. האירוע החל סמוך לשעה 5:20, כאשר במוקד מד"א התקבל דיווח אודות גבר שהותקף על גשר הולכי הרגל מעל כביש 4, סמוך לגבעת שמואל. מדובר בגשר הגובל עם אוניברסיטת בר-אילן.

כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום, ופתחו בחקירה במהלכה סיפר הקורבן כי נדקר על ידי ערבי שחלף על פניו ונמלט לכיוון בני ברק. במשטרה העלו מסוק לאוויר ופתחו בסריקות נרחבות במטרה להתחקות אחר עקבותיו של החשוד, אשר המשטרה מחזיקה בתמונתו.

החשד לפיגוע עולה בעיקר נוכח העובדה שבין הקורבן לחשוד שנמלט אין הכרות מוקדמת. הקורבן המתגורר בבני ברק, עובד בגבעת שמואל והוא עושה את ההליכה הזאת מידי יום כעניין שבשגרה.