חזית משותפת מול איראן? הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (רביעי) כי המוסד והשב"כ פעלו בחודשים האחרונים להכשרת קציני מודיעין בבחריין. לפי הדיווח, ישראל הסכימה למכור לממלכה אמצעי לחימה, בהם כטב"מים, מערכות נגד כטב"מים ורחפנים.

כמו כן, בנושא ההגנה האווירית, דווח כי ישראל הציעה להעניק עזרה ישירה לארה"ב, שהתמודדה עם סדרת תקיפות טילים של חמושים חות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן מוקדם יותר השנה.

גורם שמעורה בפרטים אמר כי הידוק שיתוף הפעולה עם ישראל נובע בחלקו מחששות לגבי נכונותה של ארה"ב להתערב צבאית באזור, במיוחד לאחר נסיגתה הפתאומית מאפגניסטן ורצונו המוצהר של ג'ו ביידן להפנות את משאבי הביטחון של ארה"ב לעבר סין.

כזכור, לפני כשבועיים ועידת ההיגוי הראשונה של 'פסגת הנגב' התקיימה בבחריין. במסגרת הוועידה דנו המדינות החברות בדרכים בהן ניתן לקדם את שיתוף הפעולה באופן שיביא להישגים מוחשיים באזור כולו, ונערך בהשתתפות נציגים מישראל, בחריין, ארצות הברית, איחוד האמירויות הערביות, מצרים ומרוקו.

במסגרתה הוועידה, דנו המדינות החברות בדרכים האופרטיביות בהן ניתן לקדם את שיתוף הפעולה באופן שיביא להישגים מוחשיים לאזור ואנשיו, בין היתר, באמצעות הפורום החדש שנוצר על ידי ראש הממשלה יאיר לפיד, במרץ השנה. כינוס הוועידה מייצג בעיניי המשתתפים עדות נוספת לחשיבות שרואות המדינות החברות בפורום בעיגון המסגרת ושיתוף הפעולה האזורי שנוצר.