ההסלמה הביטחונית מול חיזבאללה עלתה רמה בשבועות האחרונים, נוכח שיגור הכטב"מים לעבר אסדת כריש, אשר יורטו על ידי צה"ל. זאת, לאור הסכסוך הימי המתמשך בין ישראל ללבנון. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (רביעי) לציון 16 שנים למלחמת לבנון ה-2 והתייחס לסכסוך הימי וכן לביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

בפתח דבריו, שלח מסר מאיים לכיוונו של שר הביטחון, בני גנץ, ואמר: "כל הישראלים מודעים לכך שדבריו של גנץ לגבי חדירה ללבנון הם ריקים. אני ממליץ לגנץ לסקור את החוויות ממלחמת יולי (לבנון ה-2) כשישראל החליטה להיכנס לבינת ג'ביל. כשהישראלי עורך את החישובים לקראת תחילתה של מלחמה, הוא חייב לקחת בחשבון את הסביבה, היכולות והגיאוגרפיה, שכולן מיטיבות עם ההתנגדות".

 יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)
יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)

לאחר מכן, התייחס לסכסוך הימי בין ישראל ללבנון ושלח מסר מאיים: "אל תאמינו לאמריקאים. אם לא תעגנו את הזכויות עד ספטמבר, התוצאה תהיה חמורה יותר. שלטונות לבנון צריכים להשתמש בחיזבאללה כמנוף נגד ישראל בשיחות על הסכסוך הימי. יש לנו את הזכות המלאה לעשות כל צעד כדי ללחוץ על ישראל לטובת המשא ומתן הלבנוני".

"יש לנו את הזכות לעשות כל צעד ללחוץ על ישראל לטובת המשא ומתן הלבנוני, אז שלחנו צעדות לשדה כריש. שיגור המל"טים על אסדת הנפט על מנת ליידע את העובדים שם שזהו לא אזור בטוח. ביקורו של ביידן קשור לאישור מחויבותו לביטחון ישראל ולקידום פרויקט הנורמליזציה מול מדינות ערב", הוסיף.

נסראללה המשיך, והצהיר כי "יש לחיזבאללה יכולות צבאיות באוויר, ביבשה ובים. אנו מסוגלים לשגר מספר גדול של מל"טים חמושים בו זמנים. אם לבנון לא תקבל את זכויותיה הימיות, נוכל להעיף את השולחן מעל כולם. שיגור הכטב"מים היא התחלה צנועה, ותגיעה נוסחה חדשה בהמשך".