נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע אתמול בריאיון לחדשות 12 כי לא יאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. בני סבטי, מומחה לרשתות חברתיות באיראן וממקימי דובר צה"ל בפרסית, שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103fm על התגובות ברשתות החברתיות באיראן למצב: "הם לא יעברו על זה בשתיקה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כשנשאל על התגובות באיראן על ביקור ביידן בישראל, ענה המומחה: "הגיע ציוץ של המועצה האיראנית לביטחון לאומי, בה נכתב שהברית האזורית הזאת לא תקום ולא תהיה, אחרת דרכי התובלה של האנרגיה באזור יהיו בסכנה. אני רואה את זה שנים בתקשורת האיראנית". הוא הסביר על המועצה: "הרבה יותר מהמועצה לביטחון לאומי שלנו, זה בעצם, סוג של דובר המשטר, דובר משמרות המהפכה".

"האם מסקרים באיראן את ביקורו?" שאלו מגישי התכנית. סבטי ענה כי "מסקרים את זה תחת הכותרת 'המזימה הערבית-יהודית' או 'סונית-יהודית-ציונית החדשה תחת המטרייה האמריקנית', 'הברית העברית-ערבית', אלה כל מיני שמות שהאיראנים מדביקים למה שקורה בימים האחרונים ובימים הבאים".

הוא הסביר את המצב מנקודת מבט האיראנים: "הדבר השנוא והקשה ביותר עבורם, חלום הבלהות שלהם, הולך ומתגשם -שני כוחות עצומים שמקיפים את איראן מתחברים. לדעתי, הם לא יעברו על זה בשקט". סבטי הקריא את הודעת האיראנים, ולפיה "אם וכאשר הברית האזורית תחת המטרייה האמריקנית תקום או תתקדם, דרכי התובלה של תחום האנרגיה באזור יהיו בסכנה".

בסיום, המגישים שאלו את סבטי: "פתאום בקטע של משמרות המהפכה ורשימת הטרור, מי שהתקפל היו האיראנים, והם חזרו למו"מ, ויש עכשיו בעצם הסכם גרעין שהם צריכים לקחת אותו והם לא לוקחים אותו, איפה זה עומד?" הוא ענה כי "האיראנים מתחילים להכשיר את הקרקע לטובת הסכם כזה או אחר, ואומרים, 'אנחנו מוכנים לשכב על הגדר ולהקריב את עצמנו, כמו שהקרבנו את עצמנו בשדות מלחמת איראן-עיראק', כל מיני סיסמאות, אבל זה לא שהאיראנים התקפלו פה".

הוא סיכם: "יש הרבה מאוד שמועות בין המילים ובין הכותרות, כנראה שארה"ב רוקנה מתוכן את עניין השארת משמרות המהפכה בתוך הסנקציות. כלומר, הם ימשיכו לפעול בפעילות שלהם ורק השם שלהם יופיע. כאילו, ישחררו גופים שבתוך משמרות המהפכה מהסנקציות. זה אירוע מאוד קשה".