ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט טען הבוקר (שישי) בראיון ב-103FM כי "לישראל אין את היכולת הצבאית לתקוף באיראן". לאור דבריו, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (מיל') יעקב עמידרור, עלה להגיב לדברים בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והצהיר: "אנחנו יכולים לתקוף באיראן גם ללא האמריקנים, אולי פחות טוב, אבל עדיין אסור לנו כמדינה לסמוך על האמריקאים".

כבר בפתח דבריו חלק עמידרור על דבריו של רה"מ לשעבר אולמרט: "בפעם הראשונה על זה שהנשיא לא בא להגיד אם אוהב את הממשלה הזו או לא. הנשיא בא לסעודיה, והוא לא היה יכול לבקר בסעודיה בלי לעבור בישראל - אז זה במקרה נפל על ממשלת המעבר הזו. אם היה פה ראש ממשלה אחר הוא היה נוחת עבור ראש הממשלה האחר. לכן, תעמולת בחירת במסגרת של כאילו פרשנות לא נראית לי הדרך הנכונה.אני מסכים שאין לישראל יכולת כמו לארצות הברית, אך יש לה מספיק יכולת כדי לגרום לנזק גדול מאוד לתוכנית הגרעין האיראנית. אם לא תהיה ברירה אנחנו יכולים לתקוף באיראן גם ללא האמריקנים. פה תיבחן השאלה היסודית של הקמת מדינת ישראל - האם מדינת ישראל יכולה להגן על עצמה בעצמה? התשובה שלי היא כן".

לטענת ראש המל"ל לשעבר, לישראל אסור להסתמך בבלעדיות על האמריקאים. "מדינת ישראל הוקמה בכדי שהיהודים יגנו על עצמם בעצמם. כמובן שאני אשמח שהאמריקאנים יעשו את העבודה, אבל לנו, כמדינה, אסור לסמוך עליהם. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך אנחנו בונים את היכולת שלנו שתהיה יותר טובה ממה שהיא היום, ויש לנו היום יכולת, צריך לפתח אותה", הבהיר.

לדבריו, ישראל יכולה להיעזר בארצות הברית, לקבל מהם כסף, נשק, לקבל תמיכה באו"ם. אבל את המלחמה כשלעצמה? מדינת ישראל צריכה לעשות בעצמה".

בשלב זה, משעל שאל את עמידרור היכן הוא מציב את הקו האדום שלאחריו ימליץ לממשלה לתקוף את מתקני הגרעין באיראן: "ביום שבו האיראנים יגיעו להעשרה של 90%, לדעתי ייגמר לוח הזמנים שבו ניתן עדיין לעצור אותם ומדינת ישראל תצטרך לתקוף. הם כרגע על 60%, שזה רוב הדרך. תראה, כשאנחנו איתרנו בחטיבת המחקר את תוכנית הגרעין בשנת 1994 הערכה של המומחים לנושא הייתה שייקח להם בין 10 ל־15 שנים להגיע לנשק גרעיני. במקרה הגרוע בשבילם הם היו צריכים להגיע לזה ב־2010, אבל אנחנו 12 שנה יותר מאוחר, ואין להם פצצה גרעינית. כל עוד ניתן להרוויח זמן צריך להמשיך בזה".

לטענת עמידרור, לאמריקאים קשה נפשית לצאת למאבק באיראן: "אנחנו מנסים לעשות את זה כבר עשור וברגע שהם שינו את המדיניות שלהם ועברו מפירוק היכולות של איראן לדחייה ופיקוח אנחנו מנסים ונכשלים. היה איזשהו שינוי קטן בתקופתו של טראמפ שגם יצא מההסכם הגרוע הזה, ואגב, גם טראמפ אמר בתקופתו שלא ישתמשו בכוח. קשה לנו לשכנע אותם. כי האמריקנים, נפשית, לא בנויים לעוד מלחמה".