לילה מתוח בדרום: ארבע רקטות נורו הלילה (בין שישי לשבת) מעזה לשטח ישראל, בתגובה לכך צה"ל תקף ברצועת עזה מטרות של ארגון חמאס.

ההתרעה הראשונה הופעלה בסביבות השעה 1 בלילה בעיר אשקלון ובמרחב עוטף עזה, בהמשך דובר צה"ל עדכן כי זוהו שני שיגורים - לוחמי ההגנה האווירית יירטו אחד, והשני נפל בשטח פתוח.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, דובר צה"ל

בסביבות השעה 5 בבוקר הושמעה התרעה נוספת במושב אחוזם, בה גם כן זוהו שני שיגורים. שניהם נפלו בשטח פתוח, ומדובר צה"ל נמסר כי בהיעדר צורך לא בוצע יירוט.

כאמור, בתגובה לירי מטוסי קרב תקפו מטרות של חמאס, בהן מתקן לייצור אמצעי לחימה ואתר צבאי ובו סדנת ייצור תת קרקעית לחומרי גלם רקטיים, במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל ציין כי האתר שנתקף הוא "מהחשובים והגדולים ברצועה לייצור חומרי גלם רקטיים לארגוני הטרור".

"תקיפת האתר תקשה באופן משמעותי על הליך ייצור הרקטות ברצועה וזאת במטרה לפגוע ביכולות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", עוד נמסר.

בתגובה לתקיפת חיל האוויר, מסר דובר חמאס חאזם קאסם כי "הפצצת האויב ברצועה והפחדת חפים מפשע באים במסגרת הפשעים וההתנהגות הטרוריסטית, שאינה מפסיקה נגד עמנו בכל מקום". עוד ציין "הכיבוש, עם כל הכלים של הטרור והתמיכה האמריקאית לא יוכל לשבור את רצון עמנו האיתן ואת התנגדותנו האמיצה. נמשיך במאבק הלגיטימי שלנו עד שהכובש יגורש מהאדמה הפלסטינית".