המתיחות בדרום: ארבע רקטות שוגרו בליל שבת מעזה לשטח ישראל, בתגובה לכך צה"ל תקף ברצועת עזה מטרות של ארגון חמאס. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים. 

"אנחנו רואים בחומרה ירי רקטות לאשקלון או לעוטף, מכיוון שכך תקפנו באופן מאוד משמעותי מתקן תת קרקעי ששימש מפעל לייצור רקטות", אמר והוסיף, "אנחנו מעת לעת יודעים על מתקנים ומקומות בהם החמאס מבצעי אימונים או פעילות של הקמת אמצעי לחימה, ושוללים את היכולות האלה, תוקפים כשיש הזדמנות וזו הייתה העת הנכונה לתקוף".

כשנשאל האם בישראל הופתעו מירי הרקטות, השיב: "יש לנו מודיעין מצוין, מכל מיני סוגים. בדרך כלל לא מצליחים להפתיע אותנו, כך גם הפעם, חיכינו להזדמנות ותקפנו אתה תקיפה המשמעותית".

"אין ספק שהתקיפה אתמול בעצם סיכלה אותו, שיבשה את מעצמי ההתעצמות של החמאס. אנחנו ממשיכים במגמה מאז שומר החומות שהיה מבצע מאוד מוצלח ומאז חמאס מורתע", הסביר.

על השאלה האם יש שינוי במדיניות בעקבות כניסתו לתפקיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, הבהיר דובר צה"ל: "צה"ל מכין מטרות והצעות ומציג אותם לשר הביטחון או לקבינט, ההחלטות מקבלות באופן מקצועי בזמן אמת. התגובה היא תגובה מאוד משמעותית, אנחנו עושים את השיטה הזאת מאז שומר החומות, זה כבר 15 חודשים. נורו מאז 14 רקטות ובכל פעם אנחנו תוקפים באופן משמעותי, כך גם אתמול".

בהמשך, התייחס לשאלה מי ביצע את הירי לעבר ישראל והשיב כי לא מדובר בחמאס. "הוא מנסה לשמור ולא לירות, הוא יודע למה, אנחנו חושבים שירו את זה ארגוני טרור סוררים אבל זה לא משנה, מבחינתנו ארגון הטרור חמאס הוא האחראי ברצועה. בכל פעם שיהיה ירי אנחנו נתקוף משמעותית כפי שתקפנו".

"לנו זה לא משנה, אנחנו פועלים גם בהגנה וגם בהתקפה, גם במודיעין. תקיפה כל כך משמעותית, מפילים על חמאס את האחריות על מה שקורה ברצועה", המשיך. 

עוד התייחס לכך שכוח צה"ל לא השמיד את מגדל התצפית בעוטף עזה, וטען: "אנחנו בוחרים את המטרות שלנו בהתאם להערכת המצב. אני חושב שכצה"ל תוקף בעוצמה 16 טון פצצות וממשיכים להתעסק בעמדת פחון לא חשובה, אנחנו מבינים שהיא מפריעה באופן טכני".

בסיום דבריו, נשאל דובר צה"ל על נסיעתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי למרוקו, וסיפר: "אנחנו בקשרים מתמשכים איתם, יש לאחרונה גם קשרים דיפלומטיים פורמליים. אנחנו יוצאים למרוקו בהתאם להזמנת המרוקאים. ביקור רשמי ראשון, שיחות עם צמרת הביטחונית של הארץ החשובה הזאת וניסיונות להמשיך ולפתח יכולות משותפות, אולי להתאמן ביחד, לפתח אמצעי לחימה, להעביר ידע, הכול נראה במהלך השבוע".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM