שעות ספורות לאחר ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל ולראשונה בכהונתו של ראש הממשלה יאיר לפיד - ארבע רקטות שוגרו אמש לעבר שטח ישראל, בתגובה לכך צה"ל תקף ברצועת עזה. רמ"ט פיקוד דרום לשעבר, תא"ל (מיל') צביקה פוגל, שוחח הבוקר (ראשון) על הדברים עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

"בואו נעמיד את הדברים על דיוקים. לפעמים נראה לי שאנחנו בתוכנית אימונים משותפת עם חמאס, הם מחליטים לירות, אנו מיירטים, עד לפעם הבאה - ככה זה לא ייגמר", הבהיר בפתח דבריו.

לטענתו, כשמסתכלים על התמונה כולה מבינים איפה אנחנו נמצאים: "אף אחד לא מת בהתקפה, עד שלא ישלמו מחיר בראשים, לא יקרה כלום. זו הדרך היחידה שבה הצד השני יבין את זה שאנחנו רציניים ולא מוכנים לסבול מציאות כזו".

"חמאס לא רוצה לעשות כלום, לא מתאים לו לעשות משהו", הוסיף. "הם רוצים שקט לתקופה הנוכחית כי הם עוד לא סיימו את ההתארגנות שלהם נגד מדינת ישראל. הם לא תמימים, לא טיפשים, ויודעים היטב מה הם עושים".

"הם חיים במכות כלכליות כבר כל כך הרבה זמן, שום דבר כבר לא עובד עליהם. צריך להוריד להם את הראש ולהבהיר להם שכל ירי רקטות לשטח מדינת ישראל יעלה להם בהרוגים, מהבכירים שלהם", ציין. בסיום דבריו, הדגיש כי "חמאס לא מורתע - במקום שהם יתגוננו, אנחנו מתגוננים".