מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי וראש אמ"ן לשעבר תמיר היימן התייחס הערב (ראשון) להצהרתו של ראש המועצה האסטרטגית למדיניות חוץ באיראן, כמאל ח'ראזי, שאמר בראיון לרשת אל ג'זירה כי למדינתו יש כעת את "היכולת הטכנית לייצר פצצה גרעינית" והוסיף כי בטהרן "ערכו תמרונים נרחבים, במטרה לפגוע בעומק ישראל, במידה והמתקנים הרגישים שלנו יהיו על הכוונת".

בסדרת ציוצים שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב היימן כי הוא סבור ש"איראן מצויה כיום 'בזמן פריצה 0' - כלומר, זה רק עניין של החלטה להגיע ולהיות מדינת סף", והוסיף כי במובן מסוים, איראן היא כבר מדינת סף. קרי, לאיראן יש את כלל היכולות והידע הנדרש להגיע למצב של מדינה גרעינית (למעט לאורניום מועשר ב-90%) ולכן הוא מזכיר זאת כדבר פעוט - נושא כמעט טכני".
 
באשר למשמעויות שעולות מדבריו של חראז'י טען היימן, כי "בהעדר ארסנל צעדי התרסה נוספים שניתן לבצע מבלי לחצות את הסף שיחייב תגובה, יש כאן התרסה מילולית שמייצרת עמימות ואיום, ולחץ נוסף של המחנה באיראן שמעדיף חזרה להסכם (ככל הנראה לא עמדת המנהיג).

אפשרות אחרת שהעלה מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי, היא ש"זה יכול להיות רמז לאסטרטגיה של איראן בהעדר הסכם גרעין. כלומר, בתגובה לאיומים עליה, היא אינה מוגבלת לפרוץ לנשק, למעט ההחלטה, שטרם התקבלה".
 
בהמשך פרס את המלצותיו למדיניות בה יש לנקוט, וכתב: "נדרשת אסטרטגיה למציאות של פרויקט גרעין באיראן ללא מסגרת הסכמית - לחץ רב תחומי, מערכה חשאית ומוכנות לתקיפה. כמו כן  נדרש הסכם גרעין שיקנה זמן למוכנות טובה יותר, ויגלגל לאחור את היכולות שנצברו באיראן, עדיף על הגלישה שלנו למציאות של איראן גרעינית, וכן תיאום מודיעיני בין ישראל לארצות הברית, שיבהיר את תמונת המצב העובדתית של כלל מרכיבי תוכנית הגרעין האיראנית ויצביע על נקודה מוסכמת שמחייבת פעולה צבאית מידית.