ביקור היסטורי: ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, נחת הערב (שני) במרוקו לביקור רשמי ראשון במדינה. ביקורו של כוכבי יחל מחר במשמר כבוד, ולאחריו צפוי להיפגש עם עם שר ההגנה המרוקאי, עבד אל לטיף לודיי, המפקח הכללי בצבא מרוקו, רא"ל בלח'יר אל-פארוק ובכירים נוספים במערכת הביטחון המדינה. 

בתוך כך, זהו ביקור ראשון של רמטכ״ל במרוקו ומטרתו למידה ושיתוף ידע, כחלק מהמאמץ להרחבת שיתופי הפעולה הצבאיים של ישראל ומדינות נוספות. כזכור, בחודש נובמבר האחרון, שר הביטחון בני גנץ חתם במרוקו על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם המדינה באופן פומבי ותקדימי. לפי גורמי ביטחון, למיסוד הקשרים הביטחוניים עם מרוקו יש ערך אסטרטגי ואין מדובר בביקור סמלי בלבד.

במעמד החתימה ביקש שר הביטחון להודות למלך מרוקו מוחמד החמישי ולשר ההגנה, על פעולתם לחיזוק והרחבת היחסים בין המדינות. שר הביטחון גם הדגיש בפגישתו עם שר ההגנה, את חשיבות האצת שיתוף הפעולה, ליציבות האזור ולשגשוגו והביע תקווה שהוא יהיה פתיח להרחבה נוספת של הסכמי הנורמליזציה.

"חתמנו עכשיו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה ביטחוני בכל המובנים עם מדינת מרוקו, זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן", אמר השר גנץ. "אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה", סיכם.