פיגוע הדקירה בירושלים: גבר בן 41 נדקר היום (שלישי) באורח בינוני על ידי מחבל בפיגוע שאירוע בתוך אוטובוס בשדרות גולדה מאיר בירושלים. המחבל נוטרל בידי אזרח ששהה במקום. בתוך כך, על פי דיווח ב"כאן", המחבל הוא איסמעיל נימר, בן 44 מרמאללה.

כמו כן, דווח כי המחבל מחזיק בהיתר עבודה של אנשי עסקים (bmc) שמתקבל אחרי אישור ביטחוני ורק לבעלי עסקים שמגלגלים מיליוני שקלים בשנה. בנוסף, בעלי היתר זה זכאים לטוס דרך שדה התעופה בן גוריון, ואף להיכנס לישראל עם כלי רכב דרך המעברים השונים.

המברג מפיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
המברג מפיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל נסע באוטובוס ולפתע החל לדקור את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג. נהג האוטובוס בלם ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים. אזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה להפסיק את מעשיו ואזרח נוסף שנקלע למקום, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. 

מפקד מחוז ירושלים במשטרה מסר על האירוע: ״מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים. התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור".