שמונה חודשים לאחר שהואשם: במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות הצבאית, סא"ל דן שרוני יודה בכ-79 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות - בפרשה שנחשפה ב"מעריב". לפי ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, שרוני יורד לדרגת טוראי, ישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה, בסך כולל של כרבע מיליון ש"ח, כאשר התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל בן מספר שנים.

המתלוננות נגד סא"ל שרוני על עסקת הטיעון: "קיבל פרס מהצבא"

אמה של חיילת שנפגעה מסא"ל שרוני: "היא בטראומה, לא אוכלת ולא שותה"
 
אמה של חיילת שנפגעה מסא"ל שרוני חושפת: כך גילתה בתה שהיא מצולמת

 כמו כן, הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין תשלום קצבת הפרישה. החלטה לכך תתקבל על-ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, באישור שר הביטחון, בני גנץ. עמדת הרמטכ"ל היא שבמקרה מסוג זה יש לשלול מהנאשם את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים. עם זאת, בדומה למקרים קודמים יוכלו בני משפחתו הגרעינית של שרוני לבקש גמלת חסד, שתשולם להם בלבד, ובאופן ישיר, מבלי שהנאשם יזכה לקבלה.

סא''ל דן שרוני  (צילום: אבשלום ששוני)
סא''ל דן שרוני (צילום: אבשלום ששוני)

מדובר צה"ל נמסר, כי לאחר ההודאה במעשים ונטילת האחריות מצדו של סא"ל דן שרוני, יבקשו הצדדים מבית הדין להפנות את שרוני לגורמים המוסמכים שיערכו תסקיר מעצר, שיכלול הערכת מסוכנות מינית ובחינת אפשרויות שיקום ומסגרות טיפוליות. לאחר מכן, יידון בית הדין הצבאי בבקשה של שרוני להשתחרר לחלופת מעצר. כמו כן, שירותו של שרוני יופסק מיידית. הצדדים יבקשו, כי הטיעונים לעונש בפני בית הדין הצבאי יישמעו לאחר סיום שירותו, ובית הדין ידון ויחליט בבקשה זו.

כזכור, סא"ל שרוני נעצר בחודש נובמבר, והוגש נגדו כתב אישום בחודש דצמבר האחרון. לאחר הגשת כתב האישום, בהתאם לעתירת התביעה הצבאית, הורה בית הדין הצבאי המיוחד על מעצרו של שרוני עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. נוכח המעשים, ובהמשך להגשת כתב האישום נגדו, הודח שרוני מיידית מתפקידו.