החזית הצפונית המשיכה להופיע בכותרות גם בשבוע האחרון , זאת לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ ביקרו בגבול הצפון, ושיגרו איום מפורש כלפי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. פרשן חדשות 13 צביקה יחזקאלי שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל על כלל האירועים שהתרחשו לאחרונה בחזית זו, לצד הפסגה שהתקיימה בטהרן וזכתה לכינוי "ציר הרשע".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"חשבתי שהכותרת של השבוע תהיה פסגת ציר ההתנגדות, אומרים פסגת הרשע, אבל דווקא לא", אמר בראשית דבריו, "אני חושב שזה יותר קרוב אלינו, אי שם שמעל אסדת כריש, אסדת קידוח הגז, אליה נסראללה שיגר מל"ט נוסף, תוך שהוא מתגרה בישראל, ובעצם מסמן את זירת העימות הבאה בנינו לבין חיזבאללה".

כוחות צה"ל הפילו רחפן של חיזבאללה בגבול לבנון

נסראללה מאיים על ישראל: "שיגור הכטב"מים הוא רק ההתחלה - לא נעצור באסדת כריש"

גורם בחיזבאללה במסר מאיים לאחר שיגור הכטב"מים לכריש: "המשוואה השתנתה"

הוא הסביר ב-103FM: "הסיפור הזה לא ירד מהכותרות, נסראללה הכריז שגם כאשר תהיה בוררות, ויש בעזרת בורר אמריקאי, הוא לא מחויב לקבל את הדין. הוא הכריז על מוקד סכסוך שבו אנחנו חלוקים". לדבריו, המצב לא עומד להיפתר, כל פעם שהוא ירצה - ירצה ישלח מזל"ט או מל"ט. "ישראל מראה פה שהיא לא יכולה לגבש את תג המחיר ועדיין אין תגובה עדיין מצד ישראל, מלבד סיור מוסק של ראש הממשלה ושר הביטחון מעל אסדת הגז, אבל היא לא מגיבה".

נסראללה מעוניין במלחמה?
"נסראללה לא מעוניין במלחמה כי מלחמה כוללת תביא לקריסתו. הוא לא יצליח למשוך הרבה זמן בשל הבעיות הלוגיסטיות שיש לו בלבנון. יש לנו בעיה, אנחנו תמיד חושבים מלחמה או לא, אבל יש באמצע מושגים שנקראים עימותים שמתדלקים מאבק ושם נסראללה רוצה להיות. בטווח שהוא מגיב, יוזם, משמר מוקדי סכסוך ועדיין לא מתחשבנים איתו. נסראללה לא רוצה מלחמה כוללת אך מאוד מעוניין להמשיך להסתכסך עם ישראל כי זה הכי נוח".

הפרשן הדגיש כי "ארגוני טרור שמתעמתים עם מדינה חזקה, דמוקרטית ומוגבלת בתגובותיה כמו ישראל, עושים מזה קריירה. הם נהנים מזה שבעל הבית לא משתגע, שמגיבים באופן מידתי. הטיל שנורה מעזה או הרחפן שהעיף נסראללה השבוע, שובר את השגרה, ובזה ישראל לא מתחשבנת איתו.

התיעוד מהמל"ט של חיזבאללה. צילום: רשתות ערביות

יחזקאלי המשיך וטען כי מזכ"ל חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה כוללת "כי הוא יצא ממנה המפסיד, אבל ממשיך להתכתש עם ישראל באזורים הנוחים לו, וישראל לא צריכה לשחק את המשחק הזה, אלא צריכה להבהיר לו שהיא לא תשחק לפי החליל שלו". הוא ציין: "כרגע, אנחנו רוקדים לפי החליל של נסראללה, שהוא קובע שהוא חותך את המרחב האווירי עם מל"ט, ישראל מגיבה אם בכלל באופן מידתי, וככה אתה משרת את נסראללה. מתי תהיה מלחמה כוללת? רק כאשר הוא יקבל פקודה מאיראן והיא תבוא כאשר ישראל תתקוף את הכורים, אם וכאשר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm