חילופי אש בקסבה של שכם אירעו הלילה (בין שבת לראשון). האירוע היה חלק מפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ, בשיתוף עם מג"ב, צה"ל והשב"כ, שבמהלכה חוסלו מספר מחבלים. בפתח תוכניתם ברדיו 103FM שוחחו ענת דוידוב וגולן יוכפז עם עמר בר-לב, השר לביטחון הפנים, על המבצע שאירע ועל העלייה באירועי הירי בחברה הערבית.

חילופי אש בשכם: מחבלים שהתבצרו בבית חוסלו ע"י כוחות הביטחון | צפו בהרס
חשד לרצח בשרון: אב נורה למוות לעיני ילדיו, שנפצעו באורח בינוני וקשה
הלם בבית שמש לאחר רצח בת ה-21: "למה שאבא ירצח כזו בת נהדרת?"

"המאבק נגד המחבלים ממשיך כל יום וכל שעה. במקרה הזה היו מבוקשים ידועים, הם התנגדו למעצרם וכתוצאה מכך התפתח קרב יריות שבסופו הם נהרגו. לשמחתנו, כוחות צה"ל חזרו בשלום", אמר בר-לב על המאבק במחבלים הלילה. הוא הוסיף כי "היו גם כוחות ימ"מ וזו עוד דוגמה לכך שמשטרת ישראל נמצאת בכל המאבקים וגם נגד הטרור. הייתה פעולה מודיעינית מורכבת של צה"ל ושב"כ, ופעולה מבצעית מורכבת של צה"ל וכוחות המשטרה".

ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ''מ (צילום: רשתות ערביות)
ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ''מ (צילום: רשתות ערביות)

על העלייה במקרי האלימות בחברה הערבית טען: "לא אני ולא אף אחד במשטרה בא ואמר - 'זהו, בלמנו'. עם זאת, אחרי תקופה ארוכה של 8 חודשים שבה משטרת ישראל הצליחה להוריד את מספר הרציחות, בהחלט ראינו מגמה משמעותית. לצערנו, בחודש האחרונה אנו רואים קפיצה חדשה באלימות במגזר הערבי".

הוא הוסיף כי חלק מאירועי האלימות בחברה הערבית הם דברים שלמשטרה קשה מאוד לטפל בהם, כמו "חיסולים בין חמולות" או גברים שרוצחים נשים. עוד הדגיש: "המאמץ של המשטרה היום הוא לחלוטין גדול יותר מהמאמץ שנעשה בעבר. עשינו דברים משמעותיים בהשוואה לשנים קודמות".

בר-לב הדגיש על מקרי רציחת הנשים בחברה הערבית: "ברגע שבעל רוצח את אשתו, אז הבעיה היא לא שאין לו נשק, אלא אחרת". הוא אמר כי בעיית הנשק בחברה לא קשורה לאירועי רציחת הנשים, זוהי בעיה חמורה יותר.

עוד הגיב בר-לב לעדות נתניהו בוועדת החקירה לאסון במירון וטען: "עדות מביכה". הוא הסביר: "ראש ממשלה שהיה כל כך הרבה שנים ראש ממשלה, נושא הבטיחות והצפיפות במירון עלה פעמים רבות בעבר על ידי מבקר המדינה וגורמים אחרים - לומר שהוא לא ידע ולא ראה ולא שמע, אז סביר להניח שבמקרה הטוב הוא לא רצה להתעסק עם זה".