חיל האוויר הסורי דיווח בלילה שבין חמישי לשישי כי יירט מספר טילים שנורו מעל העיר דמשק. על פי הדיווח, חיל האוויר המקומי הוקפץ להגיב לתקיפה ישראלית בבירה הסורית. תא"ל (מיל') צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד הדרום, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM והשווה בין איומי חמאס וחיזבאללה לבין אלו הנשקפים מאיראן.

"תכננו חבלה חסרת תקדים": באיראן דווח על מעצר רשת ריגול ישראלית
חשש באיראן: "התחושה היא שישראל הקימה בלב טהרן ארגון רחב היקף"
מעוניין במלחמה? יחזקאלי מסביר את האסטרטגיה של נסראללה

מינץ פתח בשאלה על דיווח התקיפה הישראלית בסוריה: "דיווחו בסוף השבוע על תקיפה קטלנית של מטח טילים שממנו נהרגו שלושה חיילים ועוד שמונה אזרחים, על רקע התרת הפרסום שישראל מרבה לאחרונה להשתמש במל"טים. זה מה שהולך לקרות?". "שאלה מצוינת", ענה הקצין לשעבר, והמשיך: "אפשר להסתכל רק על התקיפה הזאת של מחסני נשק איראנים של חזבאללה וכמה מומחי ידע איראנים ש"אכלו אותה" כי הם היו יחד באותו מקום אבל זה רק חלק מהתמונה כולה".

"אנחנו נמצאים בעידן שבו האינטרסים המדיניים מנצחים הכל. נוצרה היום קואליציה כמעט בלתי אפשרית למדינת ישראל, שנקראת: רוסיה איראן, תורכיה וסוריה. זאת קואליציה של רוע שמקיפה אותנו ופוגעת באינטרסים של ישראל. כל הארבע האלה תמכו בפעילויות טרור", אמר תא"ל (מיל') פוגל. עוד הדגיש כי אסור לשכוח שהאינטרסים המשותפים של טורקיה נוגעים לענייני תיירות ושום דבר מעבר לכך.

תא"ל (מיל') פוגל טען: "האינטרסים הגלובלים לא משחקים לטובתנו וזה הופך את האיום המיידי של חמאס וחזבאללה לגדולים ביותר, לחזק יותר מהגרעין האיראני". הוא הסביר כי "האיראנים יודעים שאנחנו בדימונה לא מגדלים פרחים, לא מייצרים צינורות השקיה ולא מייצרים טקסטיל. ההרתעה ההדדית בענין הגרעיני קיימת, אבל כוחות המשלוח בגזרתנו שבאים לידי ביטוי בחמאס, ג'יהאד וחזבאללה, הם האיום. הפכו להיות מארגוני טרור למדינות לאורך גבולותינו. לכן זה הפך להיות האויב המיידי".

נשיא טורקיה ארדואן באיראן עם נשיא איראן ראיסי (צילום: רויטרס)
נשיא טורקיה ארדואן באיראן עם נשיא איראן ראיסי (צילום: רויטרס)

מגיש התכנית העלה את החשש מתקיפות של סוריה: "אתה סבור בעקבות התרת הפרסום על השימוש במל"טים, אנחנו צפויים לראות תקיפות של שיירות בסוריה ומחסני נשק?". "הפרסום אודות המל"טים תוקפים ולא רק מודיעין נועד בגלל שתי סיבות", הסביר הקצין לשעבר, "א. זה כבר מזמן לא סוד שכל כך הרבה מדברים על זה וחבל לשמור בסוד. ב. זה גורם להרתעה או מאזן אימה, 'לא רק לכם יש מל"טים מתאבדים'".

"איך מתחבר הביקור של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ רק בשבוע שעבר?" שאל מינץ. "זה ממקד את סדרי העדיפויות של גורמי הבטחון", ענה תא"ל (מיל') פוגל. "כשהם שואלים שאלות גורמי הבטחון צריכים לתת תשובות. זאת הסיבה, שום דבר אחר למעט עובדה אחת קטנה שאסור לשכוח: אנחנו גם בתקופת בחירות....נחמד מאד להבטיח הבטחות".

לקראת סוף השיחה, התייחס מינץ לדיווח על מעצר איראנים שתכננו לפגוע בתיירות באיסטנבול. "האיראנים איבדו נקודות של כבוד גם בעיני עצמם וגם בעיני השותפים שלהם", הסביר פוגל, שהוסיף: "הם יעשו כל דבר כדי להחזיר לעצמם את הכבוד ולצאת מזה בשלום במיוחד בתורכיה, ואל תשכח גם את האינטרסים התורכים. לא הכל נעשה מאהבת ציון".