שמונה חודשים לאחר שהואשם: הסדר הטיעון עם סא"ל דן שרוני, הנאשם ביותר מ-70 עבירות מין לאחר שצילם עשרות חיילות, לא הוצגה היום (ראשון) לבית הדין הצבאי. זאת, בעקבות הביקורת הציבורית על ההסדר המקל וטענת הנפגעות כי קולן לא הושמע במהלך הדיונים על הסדר הטיעון. הקראת כתב האישום המתוקן נדחתה ל-8 באוגוסט, והמגעים בין הצדדים יימשכו.

במהלך הדיון, נפגעות העבירה טענו כי נפגעה זכותן להשמיע את עמדתן לעניין הסדר הטיעון שאותו ביקשו הצדדים להציג בפני בית הדין. במסגרת הדיון, התביעה פירטה על הקשר שקיימה עם נפגעות העבירה. בנסיבות העניין, הסכימו הצדדים לדחות את הצגתו של הסדר הטיעון. 

לאחר הביקורת הקשה: הרמטכ"ל ישלול את הפנסיה של סא"ל שרוני
"אמרו לי שאני מזומנת לחקירה ושם פתחו בפניי את התמונות - אלו השעתיים הכי קשות בחיי"
המתלוננות נגד סא"ל דן שרוני בביקורת: "מנסים להפיל את זה על מצבו הנפשי"

לפי החלטת בית הדין, התביעה תוודא כי כלל נפגעות ונפגעי העבירה יעודכנו בדבר פרטי הדיון שנערך היום, ובדבר האפשרות הניתנת להם לשוב ולשוחח עם התביעה בעניין הסדר הטיעון. הדיון הבא בעניינו של שרוני יתקיים ב-8 באוגוסט.

כמו כן, במסגרת הדיון, נמסר עדכון על כך ששירותו הצבאי של שרוני הופסק, החל מהיום. שירות המבחן התבקש לערוך תסקיר מעצר בעניינו של הנאשם. התביעה הבהירה, כי אינה מתחייבת לקבל את המלצת שירות המבחן. 

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, מכל סוג שהוא, פועל למניעת מקרים מסוג זה, ונותן ליווי ותמיכה לנפגעות ולנפגעים. צה"ל מגנה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול במדיניות של אפס סובלנות כנגד הפוגעים".

סא''ל דן שרוני  (צילום: אבשלום ששוני)
סא''ל דן שרוני (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות הצבאית, שרוני יודה בכ-79 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות - בפרשה שנחשפה ב"מעריב". לפי ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, שרוני יורד לדרגת טוראי, ישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה, בסך כולל של כרבע מיליון ש"ח, כאשר התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל בן מספר שנים.

כמו כן, הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין תשלום קצבת הפרישה. החלטה לכך תתקבל על-ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, באישור שר הביטחון, בני גנץ. עמדת הרמטכ"ל היא שבמקרה מסוג זה יש לשלול מהנאשם את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים. עם זאת, בדומה למקרים קודמים יוכלו בני משפחתו הגרעינית של שרוני לבקש גמלת חסד, שתשולם להם בלבד, ובאופן ישיר, מבלי שהנאשם יזכה לקבלה.

כזכור, סא"ל שרוני נעצר בחודש נובמבר, והוגש נגדו כתב אישום בחודש דצמבר האחרון. לאחר הגשת כתב האישום, בהתאם לעתירת התביעה הצבאית, הורה בית הדין הצבאי המיוחד על מעצרו של שרוני עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. נוכח המעשים, ובהמשך להגשת כתב האישום נגדו, הודח שרוני מיידית מתפקידו.