יממה מתוחה בגזרה הביטחונית: כוחות הביטחון סיכלו הערב (ראשון) ניסיון פיגוע בצומת תפוח שבמרחב היחידה המרחבית שומרון. צה"ל הודיע כי באירוע לא היו נפגעים.

זירת ניסיון הפיגוע בצומת תפוח, צילום: נועם רוזנפלד/TPS

חילופי אש בפעילות צה"ל בטול כרם; הפלסטינים מדווחים על הרוג בשכם
בפעם השנייה בתוך כ-24 שעות: מתחם קבר יוסף הושחת ע"י פלסטינים | צפו

מבדיקה ראשונית עלה כי לוחם צה"ל זיהה במהלך פעילות אבטחה שגרתית מחבל חמוש בסכין שהתקרב לעברו. הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר, כשאחריו המחבל עצר. לאחר מכן הוא נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

זירת ניסיון פיגוע הדקירה בצומת תפוח (צילום: נועם רוזנפלד/TPS)
זירת ניסיון פיגוע הדקירה בצומת תפוח (צילום: נועם רוזנפלד/TPS)

לילה לא שקט עבר גם בקסבה של שכם, כאשר קולות פיצוצים וירי נשמעו ברחובות. הקולות היו חלק מפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ בשיתוף עם מג"ב, צה"ל והשב"כ, אשר התרחשה באזור במהלך הלילה (בין שבת לראשון) ובמהלכה חוסלו מספר מחבלים. לא דווח על נפגעים בקרב כוחותינו, ועל פי הדיווחים ברשתות הפלסטיניות, שני המחבלים שחוסלו הם עבד סובח ומוחמד אל-עזזי.

כאמור, לוחמי הימ"מ הגיעו במהלך הלילה אל הבית המבוקש, ובמשך שעות ניהלו לחימה נגד מחבלים שירו ירי חי והשליכו מטעני חבלה לעבר כוחותינו. לוחמי הימ"מ הגיבו בירי חי וירי של מספר אמצעים נוספים עד לנטרול המחבלים שהיו בתוך הבית ועל הגג.

כמו כן, במהלך כל הפעילות הגיעו מספר מחבלים חמושים שירו על כוחותינו מהפריפריה. לוחמי הימ"מ הגיבו בירי וזוהו מספר פגיעות במחבלים. כאשר הסתיים קרב היריות לוחמי הימ"מ נכנסו אל הבית ובסריקות אותרו אמצעי לחימה רבים, נשקים ומטעני חבלה. 

הנשק שנתפס בשכם (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שנתפס בשכם (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף, לוחמי יחידת דובדבן, סיירת נח״ל וכוחות מג"ב פעלו בכפר קאבטיה שמדרום לג'נין ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר חמושים שפתחו באש במרחב. המבוקשים ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. 

במהלך הלילה גם סוכל ניסיון הברחה ימי בגבול מצרים, זאת לאחר שכלי שיט פלסטיני יצא ממצרים לכיוון רצועת עזה וחרג לשטח האסור לכניסה לדיג בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות וההנחיות. לוחמי זרוע הים של צה"ל כרזו לעברו, ומשלא נענה לקריאות, הלוחמים ביצעו ירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. החשודים שהיו על כלי השיט שחו לחופי הרצועה. על הסירה נמצא ציוד שיועד לארגון הטרור חמאס.