לאחרונה גוברת המתיחות בין ישראל לחיזבאללה סביב אסדת כריש, ומזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אף איים כי במידה שהגז יצא מאסדת כריש בחודש ספטמבר, ארגונו יגיב בחריפות. פרשן חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התארח היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לסיכוי לעימות בקרוב: "תמיד אנחנו רואים את המזרח התיכון בהיגיון שלנו המערבי, אבל יש כוכבית אזהרה שאומרת - יכול להיות שבשלב שאנחנו נגדיר את זה כ'לא רוצה עימות', הצד השני דווקא כן ירצה עימות. ואני חושב שהסיפור של אסדות הגז הוא אסטרטגי, זה דבר שישראל אגב לא התעוררה אליו בזמן".

תפגע קשות בחיזבאללה? הבקשה הדרמטית של ארה"ב מהאיחוד האירופי
"יכולה לשתק את ההפקה": ההשלכות החמורות של פגיעה באסדת כריש
אסדת "כריש": המתווך האמריקאי דיווח על התביעות הלבנוניות

הוא הסביר כי נסראללה איננו מתרגש מאיומי ישראל, לפיו תגיב בחריפות אם יפגע באסדת הגז: "השבוע פורסם שבערוצים חשאיים אמרו לנסראללה, 'תיזהר, אם תתעסק עם אסדות הגז שלנו - יהיה לך אוי ואבוי', ואני חושב שהוא לא מתרגש מזה. אם הוא יקבל פקודה מהאיראנים, הוא ייצא לעימות גם על כזה דבר - עימות נמוך עצימות, לא מלחמה כוללת. הוא כבר תקף בכטב"מים את האסדות, הוא יאתגר אותנו, למה? כי הוא יודע שישראל לא רוצה מלחמה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כשנשאל פרשן חדשות 13 מה יגרום לחיזבאללה לפתוח בעימות צבאי עם ישראל, השיב: "יש שני גורמים שישפיעו על ההחלטה שלו ושיקבעו אותה. אל תשכח שמדובר פה בעניין כלכלי שהוא מוכר לציבור הלבנוני, ש'אם היה לנו את אסדת הגז הזו, כריש, אז המצב הכלכלי כבר היה נפתר', זאת אומרת, זה כבר מדבר לליבם של הלבנונים. והדבר השני הוא איראן. ברגע שאיראן תפעיל אותו, הוא ייכנס לפעולה".

"אחרי שאיראן תקבל את מה שהיא רוצה, אתה תקבל נסראללה חזק יותר, יותר מתאמץ ומתגרה. נסראללה כרגע מאיים וישראל מאיימת בערוצים חשאיים, אבל נסראללה שם את האקדח על השולחן, ואני חושב שנסראללה, כמה שממעיטים ביכולותיו, בסופו של דבר יממש את זה, אם הוא יראה שהתנאים מתאימים והפקודה תגיע מאיראן", טען לסיום יחזקאלי.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM