בעקבות סערת האונס בכלא גלבוע: שר הביטחון, בני גנץ, שלח הערב (שני) מכתב לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, בו דרש לאסור מידית על משרתות חובה בשב"ס לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים, זאת עד לבירור מעמיק ויסודי של החשדות ושל אופי השירות. בנוסף, ציין שר הביטחון במכתבו, כי בכוונתו לבחון מחדש את המשך הקצאת משרתות ומשרתי החובה בשירות בתי הסוהר, בהינתן שתפקידם הוא להתמודד באופן ישיר עם אסירים ביטחוניים.

ליברמן דורש מלפיד: להקים בהקדם ועדת חקירה לחשד לאונס בכלא גלבוע

המשטרה חוקרת חשד שאסיר ביטחוני ביצע עבירות מין חמורות בחיילת

במכתבו ציין גנץ: "אני סבור ששירות הכרוך בהתמודדות עם אסירים ביטחוניים, דורש הכשרה נאותה ומקיפה, והיכרות מעמיקה עם המסגרת של שירות בתי הסוהר, ועל כן יש לשקול האם תפקיד זה ראוי שיבוצע על ידי משרתי חובה, שהוקצו מחוץ לסד"כ צה"ל. כמו כן, יש לבחון באילו תנאים ניתן לקיים שירות כזה, ומהם התנאים לשמור על ביטחונם ושלומם הפיסי".

עוד הוסיף שר הביטחון במכתבו לבר-לב, כי "על רקע האמור, אבקשך לאסור מיידית על משרתות החובה בשירות בתי הסוהר לשהות במחיצת אסירים ביטחוניים עד לבירור מקיף ויסודי של הנושא. כמו כן, בכוונתי לבחון מחדש את המשך הקצאת משרתות ומשרתי החובה לשירות בתי הסוהר, בהינתן שתפקידם הינו להתמודד באופן ישיר עם אסירים ביטחוניים. אנו מחויבים לפעול יחד ולעשות כל שניתן בכדי להבטיח את ביטחונם האישי של כלל המשרתות והמשרתים באשר הם".

כלא גלבוע (צילום: רויטרס)

"בהתאם לכך, הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרד הביטחון ובצה"ל לבחון, ביחד עם גורמי המשרד לביטחון פנים, את הצו המאפשר הקצאת משרתי חובה בשירות בתי הסוהר", ציין גנץ. 

מוקדם יותר הערב, דווח ב"חדשות 12", כי גורמי ביטחון שמעו מפי המחבל בכלא גלבוע על כך שאנס את הסוהרת כבר לפני תשעה חודשים, אך למרות זאת, רק לאחר שהיא התלוננה על כך, החלה חקירה משמעותית בעניין. על פי הדיווח, רק לפני כחודשיים, לאחר שהסוהרת התלוננה כי המחבל אנסה אותה, הפכה החקירה למשמעותית ונמרצת הרבה יותר.