בדרך להסלמה? ראש הממשלה יאיר לפיד יקיים היום (שלישי) הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. זאת, בעקבות מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי.

הבכיר בן ה-62 נעצר במהלך פעילות של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל במחנה הפליטים בג'נין, תוך חילופי אש עם מחבלים. עם כניסת הלוחמים לג'נין נפתחה אש חיה של מספר מחבלים לעבר הלוחמים שהגיבו בירי חי, זוהו מספר פגיעות במחבלים חמושים. מסתערבי מג"ב המשיכו בפעילות המבצעית ועצרו שני חשודים שהועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. כמו כן, במהלך הפעילות נתפסו פרטי אמל"ח, ביניהם אקדח, מחסניות, כדורי M-16 וכסף מזומן. 

לפי הדיווחים, המבוקש שנעצר הוא בסאם רג'ב עבד אל-רחמן אל-סעדי, בן 62 ואחד מהמנהיגים הבולטים של תנועת הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון. אל-סעדי נעצר מספר פעמים על רקע חברותו בארגון הטרור, ושהה למעלה מ-15 שנה בבתי הכלא הישראלים.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מסרה בתגובה לפעילות: "אנו מוכנים לתגובה בכוח על התוקפנות אם לא תעצר. מזהירים את הכיבוש מפגיעה בחייו של המפקד הגדול השיח' בסאם א-סעדי". עוד הודיעה הזרוע על "העלאת הכוננות בקרב לוחמיה, והיחידות הלוחמות הפועלות כהיענות לקריאת החובה אל מול התוקפנות הבוגדנית שאליה נחשפו הבכיר הגדול השיח' בסאם א-סעדי ומשפחתו לפני זמן קצר בג'נין". 

נתפסו בג'ניןם (צילום: דוברות המשטרה)
נתפסו בג'ניןם (צילום: דוברות המשטרה)

שר התקשורת יועז הנדל התייחס לפעולה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את שירות הביטחון הכללי, צה״ל ומג״ב על הפעולה בג׳נין. נמשיך לפעול בנחישות מול הטרור הפלסטיני".

בתוך כך, תושבי קרית ארבע התבקשו להסתגר בבתיהם עקב חשש לאירוע ביטחוני, סריקות נערכות במרחב.