ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, נעצר הלילה במהלך עילות של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל במחנה הפליטים בג'נין, תוך חילופי אש עם מחבלים. יחד עם א-סעדי נעצר גם חתנו אשרף ג'דע.

מתחת לאף: כך הפך הג'יהאד האסלאמי לזרוע הביצוע של טהרן בישראל

מפקח ת', מפקד צוות ביחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית וניסים משעל ב-103FM וסיפר על המבצע הלילי הנועז: "אנחנו יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, במהלך כל לילה מבצעים את הפעילויות האלה, אין משהו חריג, יוצא דופן. במהלך הלילה נכנסו, הצוות שלי, למחנה הפליטים ג'נין, לעצור את הבחור שלנו, בכיר בג'יהאד האסלאמי. במהלך כניסת הכוחות המבוקש ניסה לברוח וחוליה שהייתה שם מלפני כן על פי תוכנית זיהתה אותו ועצרה אותו".

"במהלך המעצר נפתחה לעברנו אש מכל הכיוונים, ומצאנו את עצמנו תחת אש, משהו שאנחנו רגילים אליו, מתאמנים אליו ביום יום, במוכנות תמידית. במהלך דקות ארוכות של לחימה מול האויב החילוץ הגיע ונתן לנו אישור סופי שאנחנו יכולים לנתק מגע. המבוקש הזה אנחנו מכירים אותו שנים, טוב טוב, הוא עובר בין בתים כי ככה זה מבוקשים. אנחנו כמו שאנחנו רגילים מקבלים מודיעין מהשב"כ, מגיעים לעשות את העבודה שלנו, אני קיבלתי שאני רשאי להיכנס", הוסיף.

בהמשך, סיפר מפקח ת' כי א-סעדי ניסה לברוח. "חוליה שהייתה שם תפסה אותו, גם היה דיווח שהוא מנסה לברוח. בהתחלה לא היינו בטוחים שזה הוא ואחר תחקור ראשוני בשטח הבנו שזה הבחור. הוא ניסה להעמיד פנים של מישהו אחר, הבחור הזה יודע טוב מאוד שמחפשים אותו, הוא מכיר שאנחנו עליו המון שנים, הוא מתנהג כמבוקש, הוא יודע טוב מאוד שנכנסנו אבל לצערו אנחנו מיומנים ובסופו של דבר הוא נתפס".

כמו כן, התייחס למעצר חתנו של א-סעדי ואמר: "במהלך המעצר שלנו מסתבר שהיה שם בחור שעונה על פי תיאור על החתן שלו, שבנוסף לזה שהוא החתן שלו הוא גם עוזר לו לארגן פעילויות נגד הצבא וכמובן שגם אותו עצרנו. משם כבר הבנו שהעניינים מתחממים במחנה, גם ידיעות של שב"כ שנתנו לנו בשטח, גם ירי שחטפנו מסביב 360, הבנו שאנחנו צריכים להתקפל משם על מנת לצאת במלוא הבטיחות, שאף לוחם לא ייפגע".

"כלל היחידה, מכירים את המקום הזה כמו את כף היד. הלוחמים מסתובבים שם ביום יום תחת כיסוי, אנחנו עובדים שם כל יום. אנחנו עושים את העבודה שלנו כמו שצריך, אני לא אפרט את השיטות פה, אבל המחנה מוכר לנו. אני מכיר אותו כמו את הבית שלי.  היחידה זה בשגרה שלנו, אנחנו חיים פה פעילות אחרי אימון. אנחנו חיים בדריכות מעל הכול, מבחינתו זאת פעילות רגילה לחלוטין, שגרתית לגמרי. אני כמעט חמש שנים ביחידה. המטרה היא בראש ובראשונה למנוע טרור מאזרחי מדינת ישראל, אנחנו פה לכל מה שלא יהיה. בטח בתקופה מתוחה כזו", הוסיף. 

בסיום, התייחס גם לקווי הדימיון בין פעילות היחידה לסדרה 'פאודה', וסיפר כי מה שקורה בפאודה ומה שקורה בשטח זה לא תמיד אותם דברים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm