בעקבות מעצרו של בכיר בג'יהאד האיסלאמי בג'נין, במשרד הביטחון הודיעו אתמול על הגברת הכוננות בעוטף עזה מחשש להסלמה באזור וירי רקטות. כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות נעצרה והחקלאים הונחו להימנע מהגעה לשדות הסמוכים לגדר המערכת. בשיחה הבוקר (רביעי) עם גדי נס ב־104.5fm, חבר תנועת הביטחוניסטים רמ"ט פיקוד דרום לשעבר ומח"ט השומרון לשעבר, תא"ל במיל' הראל כנפו, הביע את דעתו בנושא. 

הכניסות והיציאות ליישובים בעוטף נחסמו, והתושבים זועמים: "אנחנו כלואים"

לדבריו, "אנחנו במגננה, אבל לא החל מהיום - אלא כבר שנים ארוכות סביב רצועת עזה. אני לא חושש מהיוזמה של צה"ל כי צה"ל יוזם כשצריך ליזום, אבל אני כן חושש מהסיטואציה שנוצרה, כי היא די ייחודית. כשאתה מתכונן, אתה מתכונן למצב הגרוע ביותר, אבל המצב היום הוא כזה שהג'יהאד בעזה מפעיל לחצים מסוימים וצה"ל מנסה להנמיך את הלהבות. בעיניי זו תקלה, זה דבר שצריך לפתור. כמובן שאם יהיה צורך בפעילות יזומה, צה"ל תעשה זאת". 

בהמשך, הוסיף: "מדינת ישראל נמצאת במצב של מלחמה רבתית לאורך שנים. כוח ההרתעה שלנו עולה ויורד כתוצאה להקשר. הרי הם יורים, אבל למה הם לא יורים כל יום? כי הם מורתעים, הם יודעים שהם יחטפו בראש - אז משאירים סוג של איום עלינו. אנחנו בכוננות ספיגה, אבל גם הם בכוננות ספיגה. עם זאת, כדי להכריע, אתה צריך לכבוש. עכשיו נשאלת השאלה: האם כדאי לכבוש? מה ייצא לנו מזה? הרי כבר ישבנו שם ונהרגו יותר אזרחים ממה שנהרגים היום. אז כשמסתכלים על המצב הכולל, נכון יותר לא לכבוש. בסוף, אנחנו עוסקים כל הזמן בניהול סיכונים ומחפשים כל הזמן את הרע במיעוטו". 

לסיכום, הדגיש: "אנחנו בסוג של תחרות מול מי שמנסה כל זמן לפגוע בנו ואנו צריכים להגיע למצב שבו לא משנה מה - הוא לא יצליח לעשות זאת. דבר כזה דורש הרבה מאוד זמן. לדעתי, ייקח לפחות עוד שנתיים ושלוש עד שנגיע למצב שבו הם יוכלו להכניס אותנו למצב כוננות מתי שירצו, אבל לא יהיו מסוגלים לגרום לנו לנזק ממשי. צריך לנשוך שפתיים, לקבל את העבודה שהם עדיין יכולים לגרום לנו לנזקים קטנים ובעיקר כל הזמן לקדם את התהליך בצורה כזאת שלא יהיו נזקים בכלל".