המצב הביטחוני בדרום, בעקבות מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלמי ביהודה ושומרון, ממשיך להיות מתוח זה היום השלישי. הבוקר (חמישי) שלומי אלקיים, בעלים של חנות צעצועים בשדרות, שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM ותיאר את התחושה של הציבור בעיר. "נכון שעצרו מנהיג, אבל יש חצי מדינה משותקת. את תל אביב הייתם סוגרים?", תהה.

הכוננות בעוטף עזה נמשכת: "מדובר באיום קונקרטי ומוחשי"

"לא ניתן להם את תמונת הניצחון": בעוטף עזה אופטימיים למרות המתיחות
 

"שממה ושממון. ברחובות תחושה של יום כיפור", פתח אלקיים את דבריו והרחיב: "אין הרבה מכוניות על הכביש, אין תנועה של הולכי רגל. על פי ההנחיות אפשר לצאת אבל הפחד שזרו באנשים, חסימת הכבישים, הפקקים שנוצרו, יש תחושה של פחד לצאת מהבית. יש גם הרבה ישובים סגורים שהיציאה מהם מצריכה ליווי צבאי".

לשאלת המראיינים אם יש תחושת ביטחון גבוהה יותר, השיב: "זה נכון שאיום הבלונים ירד משמעותית בשנה האחרונה. אפשר להגיד נעלם. אירועי הגדר ירדו הרבה לפני. לי חורה יותר הקטע של הקלות שבאה מהתרעה כזו או אחרת סוגרים חצי מדינה על לא כלום. נכון, עצרו מנהיג אבל יש פה חצי מדינה משותקת".

מבחינה כלכלית, המצב בדרום גרם לירידה חדה בהכנסות החנות של אלקיים: "במספרים, יש לי ירידה של 75% בהכנסה בימים האלה. זה ימים מאוד קריטיים, בימים האלה אני מוכר חזרה לבית ספר, זה ימים שצריכים להיות עמוסים, זה הקרנבל שלנו, חודש אוגוסט זה חודש הקרנבל שלנו. הילדים האלה ייסעו לבאר שבע כי יותר בטוח שם, לאשקלון כי יותר בטוח".

"אף אחד לא רוצה שמישהו יפגע, אנחנו לא מחפשים את זה, אבל הולכים לעצור מישהו? יודעים את החשיבות, את ההשלכות, תכינו מתווה. תגידו לנו 'תהיו סגורים שלושה ימים או שבוע, ניתן לכם פיצוי'. אבל כלום, לא אומרים מתי זה יסתיים ואנחנו אלו שנספוג את זה", הוסיף.

עוד הוא טען כי "גם החשבון בנק שלי, אני ממשיך לשלם שכירות, הפגיעה הכלכלית שלנו היא הרבה יותר חזקה מזה שהילדה שלי לא הולכת לקייטנה כי אסור לה. למנהל בנק שלי אני לא יודע להסביר שזה ימים שאני צריך להכניס כל יום כזה 30 אלף ש"ח, אני משלם שכירות ענקית, עובדים, חשמל, זו הפגיעה שלנו. אם הייתה הכנה לפני כן, מתווה 'יש לכם פיצויים', נוכל להתמודד עם זה".

לסיום, אלקיים הציב בעצמו שאלה למדינה: "קל מאוד לסגור אותנו. אנחנו שלושה ימים לא עובדים. האם בתל אביב זה היה יכול לקרות? בגלל חשש? בגלל שעבריין רוצה לנקום במישהו סוגרים אתה רחובות בתל אביב? זה מה שאנחנו מרגישים כאן - קל מאוד לסגור אותנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm