אלון דוידי, ראש העיר שדרות, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על המצור בו נתונים תושבי שדרות והעוטף כבר ארבעה ימים מחשש לפיגוע נקמה של הג'יהאד האיסלאמי, והסביר מדוע עזב אמש את הישיבה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי: "אני כועס - מה התכלית של המהלך הזה? מעדיפים לפגוע בנו התושבים כדי שלא נצא למלחמה, זה לא הגיוני".

לפיד: "לא נירתע מהפעלת כוח"; בצה"ל מתגברים את הכוחות בדרום
הרמטכ"ל כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בדרום, ראש עיריית שדרות עזב באמצע
מחשש לפיגוע נקמה: הבידוד בעוטף עזה יימשך לאורך סוף השבוע

ראש הממשלה לפיד כינס הערכת מצב לאור המתיחות בעוטף עזה

דוידי פתח ואמר: "זה מדהים לשמוע, מדינת ישראל שוברת הרבה דברים קדושים, המדינה שלנו, הממשלה שלנו, הצבא שלנו ממליץ לדרג המדיני פעם אחר פעם לשים אותנו, תושבי העוטף ושדרות, בחזית. מנסים לגייס אותנו לצבא, פעם אחת לשבוע, פעם אחת לשבועיים. כולם מבינים שלא עושים שום דבר כדי לא לפגוע בכל המדינה, אבל במי פוגעים? בנו התושבים.

הוא הוסיף: "אנחנו מעריכים ואוהבים את הצבא ואת כולם, אבל לא הגיוני שממשלה, מדינה, צבא, דואג לכך להמליץ לדרג המדיני לא לעשות דבר ומצד שני לא דואג לכך שאותם האזרחים שהוא גייס אותם לצבא לשבוע שבועיים לא ידאגו להם כמו שצריך. זה ברמה האזרחית, זה פשוט דבר מאוד גרוע".

דוידי הדגיש: "עד כה שום אזרח בעוטף לא יודע אם הוא יפוצה או לא, שום בעל עסק, אף אחד לא יודע מה יקרה שבוע הבא. אבל הדבר היותר חמור, שמדינת ישראל ממשיכה במדיניות שאומרת שמחבלים ביהודה ושומרון יחוסלו, מחבלים שמנסים לפגוע בירושלים יחוסלו, מחבלים שמאיימים על מדינת ישראל מעזה על תושבי העוטף לא יחוסלו, ולא רק, הם ימשיכו לקבל חסינות מלאה ממדינת ישראל וזה דבר חמור.

כשנשאל מה שאל את הרמטכ"ל שגרם לו לעזוב את הישיבה באמצע השיב: "אני לא מתכוון לדבר על מה שאלתי, כשאני מנהיג ציבור, אני ראש עיריית שדרות למעלה מתשע שנים, אני מנסה להבין תכלית של כל מהלך. לא סתם ב־48 השעות נצרתי את פי. אני כועס על שני דברים, מה התכלית של המהלך? אם הכוונה לתקוף, יש לך איום בעזה? נטרל אותו. מה עשו שבוע שעבר ביהודה ושומרון בג'נין ובכל המקומות? נטרלו את המחבלים. אם יש מישהו שמאיים על האזרחים שלך נטרל אותו".

כשנשאל אם הם יודעים לזהות את האיום אמר דוידי נחרצות: "אתה חושב שאין לנו מטרות בעזה? אנחנו לא יודעים לפגוע בג'יהאד בעזה? ביהודה ושומרון מחסלים מחבלים, בעזה לא מחסלים. לא רוצים להגיע להסלמה בגללנו? החיים שלנו משובשים. תושבי שדרות יודעים מה יקרה? זה לא שבאים ואומרים 'אנחנו עכשיו שבועיים הולכים להרוס לכם את החיים, נדאג לכך שתושבי הדרום יקבלו את כל המענים שיצטרכו'. שום דבר. אתה יודע שאנשים לא יודעים אם יפוצו או לא?"

"אני לא מבין את התכלית של האירוע. מה יקרה עכשיו? עד מתי מחכים? אתה יודע? עד יום שישי? ראשון? שני? שלישי? ואז מה? את מי תתקוף? את מי הולכים לתקוף מחר בבוקר? אם הוא מתכוון לתקוף אנשים שמאיימים עליו למה הוא לא תוקף אותם שלשום? כי מדינת ישראל, הנהגת המדינה, לצערי הצבא שותף לדבר הזה, מעדיפים להשאיר אותנו כך ועל מנת שלא נצא למלחמה וכו'.

"אני מתנגד לזה בכל תוקף, מחבלים צריך לפגוע בהם וארגוני טרור צריך לחסל. אם כבר החלטת לעשות את הדבר הזה תעשה אותו כמו שצריך, זה חאפריות. מדינה סוגרת אזור שלם, ממשלה וצבא ממליצים לסגור אזור שלם בלי לדאוג לכולם. אתה יודע שבצבא דואגים לכל דבר, יש תקציב, יש פקודות, הנחיות, הכול, אתה סוגר מרחב אזרחי, הופך אזרחים למגנים שלך.

"אתה אומר להם 'תשתתפו במאמץ במלחמתי', מה עשית? התייעצת עם ראשי הרשויות? די מספיק עם השטויות. אם אתה מאמין במה שאתה עושה תעשה אותו כמו שצריך. ממשלת ישראל, וגם כנראה ממה שאני מבין שגם זה המלצת הדרג הביטחוני, אני לא יכול להגיד את זה בוודאות, אבל לפי מה שאני שומע ורואה, חבל", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm