מאות המשתתפים בצעדה של משפחת גולדין, בקריאה "להחזיר את הבנים הביתה", הגיעו היום (שישי) לאזור עוטף עזה, החסום בשל המצב הביטחוני המתוח. עם הגעתם לאזור, פרצו עימותים קשים פרצו בין המשתתפים - לבין כוחות המשטרה ומג"ב המוצבים במקום.

מהמשטרה נמסר כי "בצל המצב הביטחוני משטרת ישראל פעלה בימים האחרונים באבטחת צעדה לכיוון דרום ובתיאום עם המארגנים. היום הגיעו הצועדים לאזור החסימה הביטחונית בצומת זיקים".

"בניגוד לתיאום המוקדם ולצו אלוף, ולמרות פניות חוזרות ונשנות של כוחות הבטחון, המשיכו הצועדים בדרכם לכיוון צומת יד מרדכי תוך סיכון המשתתפים. הצעידה הופסקה בצומת יד מרדכי ומהלכה עוכב מפר סדר אשר שוחרר בהמשך. הסדר הושב ללא חריג".

עימותים בין משפחות הנעדרים למשטרה (צילום: "הדר שלי")

כאמור, הצועדים התכנסו בצומת כפר סילבר לתחילת הצעדה שארגנה משפחת גולדין לציון שמונה שנים להימצאותם של הלוחמים הדר גולדין, אורון שאול והאזרחים בשבי ארגון הטרור חמאס.

בראשית הצעדה, שיצאה לדרך בשעות הבוקר, נשאו בני המשפחה דברים. שמחה גולדין, אביו של הדר, פנה לראש הממשלה יאיר לפיד, בבקשה כי יפעל בנושא השבת הבנים. "בנימין נתניהו לא הביא את הדר ואורון מטעמים פוליטיים, לא מטעמים ביטחוניים. נפתלי בנט במשך שנה שלמה לא פתר את זה מטעמים פוליטיים. וכשאני מדבר על טעמים פוליטיים אני מדבר בעיקר על פחדנות", אמר, "ועכשיו יש לנו את ראש הממשלה יאיר לפיד שנכנס לתפקידו, אז שיגלה אומץ ואחריות, יביא את החיילים ויפתור את הבעיה של תושבי הדרום".

הצעדה לעזה (צילום: ''הדר שלי'')
הצעדה לעזה (צילום: ''הדר שלי'')

לאה גולדין, אימו של הדר: "להביא את הדר, אורון, אברה והישאם זה הדבר הקטן, הדבר הגדול הוא להחזיר לנו את הגאווה הלאומית, להחזיר לנו את עצמנו למי שאנחנו ולא להיכנע לארכי מחבל יחיא סנוואר שרצח את הדר בזמן הפסקת אש, חטף אותו ומחזיק אותו עד היום ויש לנו צבא שלם וממשלה שלמה שכורעת ברך ונענית לכל הגחמות שלו ואפילו לא מבקשים להחזיר אותם. אז אנחנו החלטנו לעשות מעשה אחרי 8 שנים ופשוט לקום בעצמו ולצעוד עד שנשיב את הבנים".

לאה גולדין (צילום: ''הדר שלי'')
לאה גולדין (צילום: ''הדר שלי'')

משפחות הנעדרים צועדות לעוטף עזה (צילום: "הדר שלי")

צור גולדין, אחיו של הדר: "במשך שמונה שנים הדר מופקר בעזה כי מפחדים מחמאס. הדר, אורון, אברה והישאם שוכבים על קרקע חמאס והממשלה דורכת עליהם יום יום ונותנת כספים לחמאס ובונה להם מרכזי עסקים, וצינורות גז במיליארדי שקלים".