מבצע "עלות-השחר": לצד המבצע הצבאי המיוחד של צה"ל כנגד יעדים של הג'יהאד האיסלאמי בעזה וחיסולם של בכירים בארגון, ישראל העבירה מסר למצרים ולפיו המבצע יהיה מוגבל, אולם תגובה של החמאס תוביל להסלמה, כך דווח היום (שישי) ברשת "אל-ערביה". 

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד: 
ממתיחות שיא לחיסול הבכיר: פתיחת המבצע הצבאי 
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
עקב המבצע: הוראות פיקוד העורף לאוכלוסיה האזרחית

מנגד, המזכ"ל של תנועת הג'יהאד האיסלאמי זיאד אל-נחלה, אמר לרשת "אל-מיאדין": "הלחימה החלה ומוקדם מדי לדבר על תיווך. המלחמה הזו נכפתה עלינו, ונשיב עד הסוף. אני מדבר על קרב, ואני לא הולך לדבר על הפתעות בשטח כרגע. זה יום מבחן היסטורי, או שנעמוד מול המאחדים, או שנשלם את המחיר בנפרד".

תקיפה בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
תקיפה בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

מוקדם יותר דווח כי משלחת ביטחונית מצרית צפויה לפעול בניסיון להגיע להפסקת אש בין ישראל לגי'האד האיסלאמי, כך על פי מקורות ברשת אל-ערביה. כאמור, דובר צה"ל התיר היום לפרסום כי תייסיר ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, חוסל. חיסולו של ג'עברי הינו כחלק מהמבצע המיוחד כנגד כנגד יעדי טרור בארגון בעזה. במקביל לחיסולו של ג'עברי, חוסלו שתי חוליות טרור שהיו בדרכם לבצע פיגוע נ"ט ומפקד המערך בצפון הרצועה. על פי ההערכות עד כה חוסלו כ-15 מחבלים. 

מדובר צה"ל נמסר כי "סוכלו כ-10 פעילי טרור של הארגון, חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ"ט וצליפה. בנוסף, הותקפו בסיסים צבאיים ומבנים אשר משמשים את פעילי הארגון". ג'עברי, מחליפו של בהאא אבו אל-עטא, נחשב כבכיר בארגון מאז 2007 והוא ראש מחלקת המבצעים של ארגון הטרור. ג'עברי  בהרבה מאוד מובנים הוא גם איש הקשר מול החמאס.