חברי כנסת מהרשימה המשותפת תקפו את ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, בתגובה לפתיתחו של מבצע "עלות השחר". ח"כ כסיף הגיב כי: "מתקפת עלות הסחר - דם תמורת קולות. מהלך האלימות הציני של לפיד וגנץ בתקווה לעוד מנדטים בבחירות יביא רק לים של דמעות ודמים, בגטו עזה, שם כלואים במשך  15 שנה שני מיליון בני אדם, וגם ובישראל".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

גורם צבאי בכיר: "הגא"פ קידם בתקופה האחרונה פיגוע רצחני"
פיקוד העורף מגביל התקהלויות עד 80 ק"מ מעזה; פתיחת מקלטים במרכז
מחליפו של אבו אל-עטא ומפקד מרחב צפון: זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה 

יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה ביקר גם הוא את פתיחת המבצע, ואמר כי "ממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים צרים, ואת המחיר משלמים העזתים בדם. חייבים לעצור את האש מיד! רק משא ומתן לסיום הכיבוש יביא ביטחון לאנשים. לא דמם של ילדים חפים מפשע".

"התנקשויות והפגזות יובילו רק לעוד סבל וחורבן בעזה ולא יביאו שום ביטחון לאזרחי ישראל. לפיד מנסה להוכיח שהוא ״ביטחוניסט״ בכך שהוא זורע הרס בעזה ומכניס ישראלים למקלטים", הגיבה גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן.

בנוסף, גם חד"ש יצאו כנגד פתיחת המבצע בדרום: "ממשלת לפיד פותחת במלחמת ברירה תוקפנית על עזה לשם מטרות פוליטיות. זו עלולה להיות עוד מלחמה שתגרור את שני העמים לימים ארוכים של מעגל דמים, עוד מלחמה שתזרע הרס איום ברצועת עזה הנצורה, עוד מלחמה שתשלח מאות אלפי אזרחים ישראלים למקלטים".

כאמור, מוקדם יותר היום פתחו כוחות הביטחון במבצע "עלות השחר" בדרום הארץ. המבצע נפתח לאור איומי הג'יהאד האסלאמי, ולאחר שיישובים רבים בעוטף עזה שהו במצור בימים האחרונים.