מבצע "עלות השחר" - היממה השנייה: סבב הלחימה בין ישראל לרצועת עזה נכנס היום (שבת) ליום השני, זאת לאחר שצה"ל חיסל אתמול את תייסיר ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי. צה"ל ביצע תקיפות רבות ברצועת עזה של תשתיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שמצידו ירה לעבר יישובי הדרום והמרכז מאז אמש.  

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

רקטות נורו לעוטף, צה"ל תקף ברצועה וביצע מעצרים ביו"ש | עדכונים שוטפים
מבצע "עלות השחר": יותר מ-160 רקטות נורו, צה"ל נערך לשבוע של לחימה
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה

גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
בעקבות המבצע: הוראות ומגבלות פיקוד העורף לאוכלוסייה האזרחית

גורמים בג'יהאד האיסלאמי מסרו היום לסוכנות הידיעות אל-מיאדין הפלסטינית, מספר איומים לישראל והזהירו כי "אנו פועלים להפוך את הקרב למלחמת התשה שתחזיק את העורף הציוני במצב של שיתוק. עד כה, תנועת הג'יהאד לא השתמשה ביכולותיה האיכותיות ובטילים ארוכי הטווח שלה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אין דיבורים על הפסקת אש כרגע, והעדיפות העיקרית שלנו כעת היא להתנגד לכיבוש ולהתעמת עם התוקפנות, ואנחנו מוכנים להמשיך את הקרב", הוסיפו גורמים בג'יהאד וטענו כי "אין דיבורים על רגיעה או תיווך עד כה, והמצב הולך להסלמה".

כמו כן, דובר צה"ל פרסם כי נורו 160 רקטות לעבר שטח ישראל כאשר 30 מתוכן נחתו בשטח הרצועה. אחוז הצלחת היירוטים על ידי מערכת כיפת ברזל עמדה על כ-95%. מאז התחיל אתמול המבצע הותקפו כ-40 רכיבים בשלושים תקיפות של חיל האוויר, ויותר משלושים מטרות של הג'יהאד האיסלאמי. בתוך כך, 55 מחבלים חמושים שירו נהרגו, שש סדנאות לייצור אמל"ח הושמדו, וכן גם שני מחסני אמל"ח ושש עמדות תצפית.