מבצע "עלות השחר": בעקבות שני מטחים של רקטות לעבר העיר שדרות, לראשונה במבצע רקטה של הג'יהאד האיסלאמי נפלה היום (שבת) ישירות אל בית בעיר. כל בני המשפחה שהו בממ"ד, לא היו נפגעים.

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

דיווח: מצרים הציעה הפסקת אש, בקהיר ממתינים לתגובות הצדדים
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
בעקבות המבצע: הוראות ומגבלות פיקוד העורף לאוכלוסייה האזרחית

אב המשפחה אמר לאחר הפגיעה בבית: "שמעתי צבע אדום, אני אשתי והילדים רצנו לממ"ד ישירות, שמענו בום ענק, הייתי בטוח שזה הבית שלי. לאחר מכן יצאנו והכל שחור התקרה נפלה. מהאזעקה עברו 6-7 שניות עד הפיצוץ. התחושות מאוד קשות, הילדים בחרדה. יש לי בת 8 ובן 3 והאישה בכלל מבוהלת מאוד. נגרם לנו נזק משמעותי מאוד".

שיגורי רקטות מעזה (צילום: רויטרס)
שיגורי רקטות מעזה (צילום: רויטרס)

אלי, שביתו נפגע מרקטה בשדרות, אמר לחדשות 12: "זה הולך ונהיה יותר קשה, אנחנו נתפנה למלון או משהו. יש לי ילדים קטנים ואשתי בטראומה. הייתי 2 מטר מהנפילה. אסור לוותר על הממ"ד - כל מי ששומע אותי ורואה אותי, כשיש צבע אדום לא להגיד אולי כן ואולי לא, לרוץ לממ"ד - זה מציל חיים. אני אמרתי שלי זה לא יקרה והנה זה קרה.  הבת שלי יצאה מהממ"ד ואמרה לי 'אבא, זה הבית שלנו'. שמעתי פיצוץ אדיר וראיתי שכל הבית שלי עשן, ממש. הכל התפוצץ".

הנפילה מגיעה לאחר איומי הג'יהאד האיסלאמי, כאשר גורמים בארגון מסרו לסוכנות הידיעות אל-מיאדין הפלסטינית, כי "אנו פועלים להפוך את הקרב למלחמת התשה שתחזיק את העורף הציוני במצב של שיתוק. עד כה, תנועת הג'יהאד לא השתמשה ביכולותיה האיכותיות ובטילים ארוכי הטווח שלה".

ירון ששון, דובר עיריית שדרות. באדיבות יניב כליף, אפליקציית חמ״ל