"עלות השחר", היום השני: שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שבת) בסוללת כיפת ברזל יחד עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל גלעד בירן, ולוחמי הסוללה. גנץ שלח מסר מאיים לעבר הג'יהאד האסלאמי ואמר: "סיכלנו ונמשיך לסכל טרוריסטים רבים המתכננים לשגר רקטות ופצמ"רים לישראל".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

מבצע "עלות השחר": יותר מ-160 רקטות נורו, צה"ל נערך לשבוע של לחימה
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"

בתוך כך, שר הביטחון התייחס להמשך הלחימה, ואמר: "אנחנו נמצאים ביום השני למבצע 'עלות השחר', שמטרתו לעצור את איומי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, ולהחזיר את השקט והיציבות לעוטף עזה. פגענו בעשרות מתקנים צבאיים שמשמשים את הג'יהאד האסלאמי לייצור ולשיגור. ולוחמי כיפת ברזל שאני נמצא יחד איתם כאן ממשיכים להגן על העורף עם עיניים על המטרה כל העת".

כמו כן, גנץ התייחס לשיתוף הפעולה בין הג'יהאד האלסאמי למשמרות המהפכה באיראן, והדגיש: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי שיושבת בחו"ל במסעדות ומתארחת בבתי המלון בטהראן, בסוריה ובלבנון– מנותקת מאנשיה ופוגעת פגיעה אנושה בחייהם ובפרנסתם של תושבי עזה – הם גם ישלמו את החשבון. משמרות המהפכה - לא ישלמו את המשכורות של תושבי עזה. המאמץ ההתקפי מול מחוללי הטרור ימשיך ויתעצם – בלי גבולות ובלי מגבלות".

שר הביטחון בני גנץ בהערכת המצב שקיים היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון בני גנץ בהערכת המצב שקיים היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מוקדם יותר, שר הביטחון הערכה של מצב העורף, ובנוסף קיים סיור בחדר המצב המשותף של רח"ל ופיקוד העורף. את הסיור קיים גנץ יחד עם סגנו אלון שוסטר, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אמיר אשל, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא וראש רח"ל תא"ל (במיל׳) יורם לרדו.

בסיום ביקורו, התייחס גנץ להתרחשות האירועים מאז תחילתו של המבצע אתמול: "נערכנו לאורך התקופה האחרונה באופן רחב למתן מענה לאזרחים בעורף בכלל, ולתושבי עוטף עזה בפרט. במסגרת הזו, פיקוד העורף פרוס לצורך מתן מענה מבצעי והסברתי, ואנחנו גם נותנים מענה מערכתי באמצעות אגף השיקום של משרד הביטחון לפגועי הנפש".

הוא פנה במסר לציבור שבעורף, ואמר כי "אתם הגב של לוחמי צה"ל. אם תישמעו להנחיות, אם נגלה ערבות הדדית, אם נהיה חזקים ומלוכדים – נמנע פגיעה בנפש, ונאפשר לצה"ל, שב"כ וכל כוחות הביטחון להשיב את השקט ולפגוע פגיעה קשה בג'יהאד האסלאמי".

כאמור, מבצע "עלות השחר" נפתח אתמול ע"י צה"ל, זאת לאור איומי הג'יהאד האיסלאמי ולאחר שתושבי עוטף עזה שהו במצור במהלך הימים שקדמו לכך. הוא נפתח בחיסולו תייסיר ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הטרור. עד כה, שוגרו לעבר ישראל יותר מ-160 טילים, בין היתר בפגיעה הישירה בבית בשדרות, שהתרחשה לפני זמן קצר.