מבצע "עלות השחר"כלי התקשורת ברצועת עזה דיווחו אמש (שבת) כי שבעה בני אדם, ביניהם ארבעה ילדים, נהרגו בתקיפה בג'בליה, בצפון רצועת עזה. בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי הילדים נהרגו משיגור פלסטיני כושל של רקטה. עוד נמסר כי התקיפה האחרונה התרחשה באזור בשעה 18:34, כאשר הפיצוץ אירע בשעה 20:30. מגורם בכיר באמ"ן נמסר כי  "יש לנו מידע מוצק גם מקרב אזרחים פלסטינים רבים שמאמת את העובדה שהפגיעה בילדים בג׳אבליא נגרמה מרקטה כושלת של הגי׳האד האיסלאמי".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו | בן כספית

הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו

גנץ מאיים: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי בחו"ל תשלם מחיר"

בעקבות המבצע: הגבלות פיקוד העורף המעודכנות

בתוך כך, ראש אגף המבצעים בצה"ל עודד בסיוק, התייחס בסיום ישיבת הקבינט המדיני בטחוני לאירוע בג'אבליא: "לפי הערכות המודיעין ניתן להבין כי מדובר בפגיעה עצמית. יכולנו לראות פגיעה של רקטה בבית פלסטיני. הארגון הזה לא מסכן רק חיי ישראלים, הוא פוגע גם בפלסטינים".

כמו כן, נמשכים שיגורי הרקטות לעבר ישראל. עד כה שוגרו לעבר שטח ישראל כ-350 רקטות ומערכת כיפת ברזל רשמה 95% אחוז הצלחה ביירוטיה, כמו כן, 94 רקטות נפלו עוד בתוך שטח הרצועה. מערכת כיפת ברזל רשמה כ-160 יירוטים. אדם אחד נפצע קל מאוד מפגיעת רקטה בסמוך לרפת בקיבוץ בחבל אשכול. בהמשך, שני חיילים שהגיעו לטפל בנפל של פצמ"ר שלא התפוצץ בעוטף נפגעו קל מרסיסים של רקטה שנפלה באזורם.