על רקע מבצע "עלות השחר" נפתח הבוקר (ראשון) הר הבית נפתח לכניסת יהודים לרגל תשעה באב. מהמשטרה נמסר כי כאלף יהודים צובאים על שער הכניסה להר. מערכת הביטחון והדרג המדיני נערכו לעליית יהודים להר הבית, בין היתר של חברי הכנסת ובתוכם של ח"כ איתמר בן גביר, שהודיע אמש כי בכוונתו לעלות הבוקר להר הבית ועל רקע הודעתו קיבל למכשירו האישי ולפייסבוק איומים ברצח בהם נכתב "נחתוך לך את הראש".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו
הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו
גנץ מאיים: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי בחו"ל תשלם מחיר"
בעקבות המבצע: הגבלות פיקוד העורף המעודכנות

במהלך עלייתו אל המתחם נשמעו צעקות "אללה אכבר" ו"איטבח אל יהוד" לכיוון בן גביר שהחזיר בתגובה: "עם ישראל חי". המשטרה פיזרה את המסיתים, אך לא ביצעה מעצרים.

עם עלייתו אל ההר אמר חבר הכנסת: "אני כאן, אנחנו בעלי הבית, מדינת ישראל בעלת הבית על הר הבית. הגיע הזמן שנוכיח להם את זה, צריך לכתוש את הג'יהאד האסלאמי, זו הזדמנות שהיא חשובה מאוד".

על האיומים נגדו אמר בן גביר: "האיומים לא יפחידו אותי ולא אכנע להם. המשטרה צריכה לתפוס את המאיימים ולעצור אותם במידי. הבוקר אעלה להר הבית ואזכיר שאנו בעלי הבית על המקום הקדוש ביותר לעם ישראל".

יהודים הבוקר נערכים לעלייה להר הבית (צילום: מרק ישראל סלם)
יהודים הבוקר נערכים לעלייה להר הבית (צילום: מרק ישראל סלם)

אמש אישרה המשטרה לבן גביר לעלות להר הבית לרגל תפילה במסגרת ט' באב. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן בחן בימים האחרונים את בקשתו של בן גביר לעלות להר, ועד כה לא נמצאה סיבה שיש בה כדי למנוע ממנו להמשיך בשגרתו הדתית. 

אתמול התייחס יו"ר עוצמה יהודית לעלייתו להר, ואמר כי עלייתו תואמה מראש עם קצין הכנסת ועם משטרת ישראל לפני כשבוע. 

הכניסה להר הבית (צילום: מרק ישראל סלם)
הכניסה להר הבית (צילום: מרק ישראל סלם)