כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו הבוקר (ראשון) כי קשישה פלסטינית נהרגה כתוצאה משיגור כושל של רקטה לעבר ישראל. אמש, דיווחו בעזה על שישה הרוגים פלסטינים ו-15 פצועים בתקיפת צה"ל באזור ג'בליה שבצפון רצועת עזה, במסגרת מבצע "עלות השחר". על פי הדיווח, בהפצצה נהרגו ילדים. בצה"ל אמרו אמש כי הרג הילדים נגרם כתוצאה משיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי. ראש מערך ההסברה, ליאור חייט, התארח הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, ואמר כי צה"ל ערך תחקיר ממנו עלה כי ישראל לא אחראית לפגיעה בילדים בג'בליה. 

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
מפקד החטיבה הדרומית של הג'יהאד חוסל עם עוזריו, סוכלה מנהרת טרור
"חמאס הופך מהבעיה לפתרון": ראש אמ"ן לשעבר מעריך כיצד צפוי להסתיים המבצע בעזה

"עשינו תחקיר מעמיק ומדויק, ואפשר לקבוע בצורה חד משמעית כי לא מדובר בישראל, אלא ברקטה של הג'יהאד שנפלה בתוך הרצועה. היא פגעה בבית וגרמה למוות של הילדים", אמר חייט. 

 עוד אמר לגבי המבצע: "העברנו מסר מאוד חשוב לג'יהאד האסלאמי. לא ניתן שארגון טרור יחזיק את תושבי מדינת ישראל כבן ערובה בידיו".

"ישראל לא אחראית לזה, צה"ל הפיץ תיעוד מיוחד ויש לנו ראיות", הוסיף חייט. "חשוב מאוד להבהיר שמדובר בגל שהחל להתקדם נגד ישראל ומהר מאוד גווע בעקבות המסרים שהוצאנו. לישראל יש אמינות בתקשורת, ואנחנו עומדים מאחורי העמדה שלנו. התוצאה מעידה שהתקשורת העולמית הבינה שלא מדובר בתקיפה ישראלית".