מבצע "עלות השחר" - היום השלישי: ברקע המשך סבב הלחימה בעזה וירי הרקטות לכיוון ישראל, ממשיך צה"ל בתקיפת יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. הבוקר (ראשון) פורסם סרטון ובו שיחה בין רכז שב"כ לפלסטיני, תושב עזה, אשר מבקש ממנו לפנות את האזור על מנת למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע, טרם תקיפה של צה"ל.

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

מבצע "עלות השחר": כל העדכונים מיום הלחימה השלישי

ההחלטה הדרמטית של גנץ: כך נראה הרגע שבו אושר חיסול בכיר הג'יהאד | צפו 

ראש אגף המבצעים בצה"ל: "כל הצמרת הביטחונית של הג'יהאד בעזה סוכלה"

יעד התקיפה היה מחסן אמל"ח הממוקם במרכז העיר עזה. השיחה הזו הינה אחת מעשרות שיחות שבוצעו על ידי רכזי שב"כ לתושבים ברצועת עזה, על מנת לוודא שאין בלתי מעורבים בסמוך ליעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני אשר ממוקמים בסמוך ליעדים אזרחיים. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שיחה בין רכז שב"כ לתושב עזה במבצע "עלות השחר" (באדיבות: תקשורת שב"כ)

בתחילת השיחה בין השניים, רכז השב"כ שאל את הפלסטיני: "מה השם הנכבד שלך?", הפלסטיני השיב: "אבו חצירה". רכז השב"כ המשיך ואמר: "אבו חצירה, אלוהים יברך אותך. תתרכז ותהיה קשוב. אתם יודעים איך אנחנו מתנהגים, אני לא רוצה שיפגע פה אף אחד, ואני רואה שאנשים חוזרים לבתים. האם בניין חליפה פנוי?".

התושב הפלסטיני השיב לרכז השב"כ: "עכשיו אין שם איש". הרכז חזר על השאלה: "אתה בטוח שפנוי? ראית בעיניים שלך?". הפלסטיני השיב: "אני רואה שאין אף אחד ברחוב". רכז השב"כ: "בסדר, גם הבתים שמאחורי הבית, איפה שהחנויות ריקים?". התושב הפלסטיני השיב שוב: "הכל ריק". 

לאחר מכן, הרכז אמר כי "ראיתי ארבעה אנשים שיצאו לפני כמה דקות". תושב עזה מנגד, אמר: "אלו אנשים שאמרנו להם שיצאו כי תיכף יורים. הם פחדו והתרחקו. הרכז חוזר על השאלה, "האם כל הבתים מסביב לבניין חליפה ריקים?". לאחר שהתושב העזתי השיב בחיוב, רכז השב"כ הסביר בשיחת הטלפון: "תקשיב מה יקרה בעוד ארבע דקות, תכף נטיל פצצת אזהרה. אני לא רוצה שאנשים יעמדו בצומת".