מבצע "עלות השחר": הכתב המדיני של וואלה!, ברק רביד, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס למבצע המתנהל בעזה, והסביר איזו אסטרטגיה גרמה לשקט יחסי בשנה האחרונה מרצועת עזה.

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
חיסול בכירים והמשך הירי לדרום ולגוש דן | סיכום היום השני
"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו
הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו

"במידה ותהיה הפסקת אש בקרוב שתישאר זה יהיה בהחלט הצלחה גדולה לישראל", אמר רביד בפתח הריאיון, "כיוון שאם זה לא קורה, ראש השב"כ אמר לשרים בקבינט כי 'כל יום שזה נמשך אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מסתבכים. מעכשיו כל דקה אנחנו מפסידים'".

"אני חושב שאפשר לראות שיש נושא אחד שבו הממשלה הנוכחית עשתה שינוי דרמטי במדיניות כלפי עזה - כל סוגיית הכנסת הפועלים", הוסיף, "כשאתה מכניס 14 אלף פועלים לישראל, זה לא רק מפרנס 14 אלף משפחות, זה מפרנס מאות אלפי אנשים בעזה, הדבר הזה מדבר לאנשים. החמאס חוץ מקצת סימפטיה בהודעות לעיתונות, די ברור שהוא לא מתכוון ללכת למלחמה בגלל שמישהו בג'יהאד התחרפן. זה הוכיח שהמדיניות הזו שישראל מוכנה לעשות כלפי תושבי עזה התבררה כמדיניות נכונה וטובה. בסוף זה הופך להיות גם גורם מרסן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לאחר מכן התייחס רביד לכך שמרוקו לא גינתה את פעולות ישראל בעזה לאחר הודעה שהוציאה בנושא: "התרגלנו שכל השנים מדינות ערב תוקפות את ישראל על פעולות בעזה אך המרוקאים לא עשו זאת. זה דבר שבעיניי דיי מדהים, זה מראה את ההצלחה האדירה של הסכמי אברהם. הג'יהאד האסלאמי היה בעבר ארגון טרור שמקבל תמיכה במדינות ערב, עכשיו אפילו זה לא קיים".

לסיום, "לא היה מידע מודיעיני על כוונה לעשות פרובוקציה, לא מצד יהודים ולא מצד ערבים. הגדה המערבית הייתה די שקטה לאורך הימים האחרונים, גם החברה הערבית בישראל שקטה, ואני חושב שבין השאר זה גם היה קשור לעובדה של אותו אירוע מזעזע בג'באליה שבו אותו טיל שנורה מעזה ונפל בתוך שטח הרצועה, הרג 5 בני אדם. העניין הוא שמה שקרה, גם בתוך עזה וגם בגדה המערבית וגם בעולם הערבי לא באמת היו הרבה של האשמות של ישראל באירוע, ומהר מאוד הבינו מה קרה שם, במיוחד בזכות אותו סרטון. סיפר לי את זה דיפלומט מערבי שעובד בעזה, ואמר לי 'הכעס על הג'יהאד מהאירוע הזה היה מטורף'. יש לזה חלק במה שאנחנו רואים עכשיו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM