התרחיש שמטריד את מערכת הביטחון: סגן מפקד אוגדת עזה לשעבר וראש המטה ללוחמה בטרור לשעבר תא"ל (מיל') ניצן נוריאל, התראיין הבוקר (שני) בתכניתו של גדי נס ברדיו צפון, 104.5FM, על רקע סיומו של הסבב הנוכחי מול רצועת עזה: "שני מפקדי השדה שחוסלו - זה חשוב ונכון ומשפיע מורלית אבל כבר מינו להם מחליפים חדשים", אמר נוריאל, "אני רחוק מלזלזל ביריבי באשר הם אבל יש לשים בפרופורציה. רצועת עזה הייתה ונשארה ישות עויינת לישראל".

למחרת השחר: המציאות מול הפלסטינים צריכה להדאיג אותנו
ג'יהאד היה רק ההתחלה: כך הייתה נראית המערכה עם הצטרפות חמאס
פרשן בכיר טוען: נמצאה האסטרטגיה שתגרום לשקט מרצועת עזה

סגן מפקד האוגדה לשעבר ציין כי המבצע היה מוצלח מבחינה מקצועית ומבצעית, אך אסור להתבלבל, כיוון שלא מדובר באויב הכי חזק במזה"ת, כך לדבריו: "היקף הירי לא נעים אבל בהחלט לא דומה למה שחמאס וחיזבאללה מסוגלים לעשות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"האם הגיע שלום למזרח התיכון? לא". הדגיש והוסיף: "בנקודת הזמן הזאת לחמאס ולישראל היה אינטרס משותף להחליש את הג'יהאד האיסלמי, ולכן ראינו את חמאס יושב בצד ואפילו בסוף אוכף על הג'יהאד את הפסקת האש".

נוריאל אמר כי חיסול הבכירים זה אירוע חשוב, אך כאמור, יש להם כבר מחליפים: "הנהגה או בעלי מקצוע בכל אירגון במקרים מיוחד מאוד גם עוצרים את פעילות הארגון לשנים ארוכות. שני מפקדי השדה שחוסלו זה חשוב ונכון ומשפיע מורלית אבל כבר מינו להם חדשים".

"לחמאס יש יכולות פי מאה, לחיזבאללה פי אלף", הזהיר ראש המטה ללוחמה בטרור לשעבר, "דמיינו מה יקרה בעימות כולל רב זירתי. זו קריאת השכמה לכל מי שחושב שהפערים במיגון העורף יסתדרו מעצמם. גם לכיפת ברזל יש יכולות גג מסוימות. אין ספק שבעימות רב זירתי תמונת הנפילות תיראה אחרת לגמרי ויש להיערך לזה".

בסיום הריאיון, נוריאל הסביר כי הסבב הבא ייקח טווח זמן דומה כמו בין הקודם לנוכחי: "כשמדובר בארגוני טרור, ללא אחריות מדינתית באמת, לתחושתם, אם הם לא עושים את הסבב הזה, אז מי צריך אותם".