מבצע "עלות השחר": סבב הלחימה בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הגיע הלילה (בין ראשון לשני) להסכם הפסקת אש, בתיווכן של מצרים, קטאר והאו"ם. עם זאת, הג'יהאד האסלאמי ממשיך לדרוש את שחרורו של האסיר ח'ליל עוואדה, ושל ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, באסם א - סעדי. בתוך כך, העיתון הפלסטיני "אל - קודס" דיווח היום (שני) כי משלחת ביטחונית מצרית הגיע לישראל כדי לעקוב על שחרורם מקרוב.

על פי הדיווח, המשלחת המצרית תעקוב אחר שחרורו של האסיר ח'ליל עוואדה, אשר שובת רעב כבר 148 מים, במחאה על מעצרו המנהלי. המצרים יעקבו אחר טיפולו בבית חולים אזרחי, לקראת הכרזתו על סיום שביתת הרעב. כמו כן, לפי גורמים מצרים, המשלחת תפעיל לחץ על מנת לשחרר את האסיר לביתו. בנוסף, האתר הפלסטיני דיווח כי המשלחת תעקוב אחר יישום תנאי הסכם הפסקת אש.

שיגור רקטות מעזה, מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)
שיגור רקטות מעזה, מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)

בתוך כך, לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, דובר צה"ל רן כוכב סיכם הבוקר את מבצע "עלות השחר" בשיחה עם הכתבים הצבאיים, בה סקר את הישגי המבצע ויעדיו ועדכן במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל במהלך המבצע נגד הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. החלה חזרה מדורגת לשגרה בעורף בעוד הכוננות נשמרת, גם בתחום ההגנה האווירית וגם הכוחות הקרקעיים.

בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. כצעד ראשון, ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה. תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון עתידה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00.